Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 13. péntek, Luca, Otília

Az M4-es metróvonalon forgalomba állt az első vezetőfülke nélkül közlekedő szerelvény

Újbuda   |   2016, június 23 - 12:40
Nyomtatóbarát változatSend by email

A BKV Zrt. tájékoztatása szerint az automata üzemmód lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél.

Forgalomba állt az első vezetőfülke nélküli szerelvény a metró M4-es vonalán.
Az ideiglenes vezetőfülkék elbontásával a fülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés eltűnt, így a szerelvény befogadóképessége kismértékben megnövekedett. Emellett a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra. A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradtak, azonban egy zárható fedél takarja azokat. A vezetőfülkéket folyamatosan elbontják, így várhatóan az év végéig az utolsó vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.
A BKV Zrt. közlése szerint a szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – többek között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél. Nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.


BKV Zrt./Újbuda

LEGFRISSEBB
OLVASTA?
×

Az Aranycsapat – és ami utána következik  

A diplomataként és futballistaként is ismert történész, Borsi-Kálmán Béla a Rákosi-korszak és a Kádár-rendszer történetének tükrében mutatja be a magyar labdarúgás sikeres korszakát és hanyatlását.

LAKOSSÁGI FELHÍVÁS az erdő- és szabadtéri tüzek megelőzésére  

Az enyhébb tavaszi időjárás beköszöntével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tűzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és a tűzmegelőzés alapvető szabályaival.