Kilencmilliárd forintos támogatást kap a főváros a kormánytól a közösségi közlekedés üzemeltetésére. A testület egyhangúlag fogadott el egy javaslatot annak a szerződnek a megkötéséről, amely a bővülő közösségi közlekedés üzemeltetése érdekében nyújtandó támogatás felhasználásának és elszámolásának részletes szabályait rögzíti.
Az ülésen Tarlós István főpolgármester elmondta, hogy a 4-es metró üzemeltetése várhatóan 6-7 milliárd forintba kerül majd évente. Ellenzéki képviselők szerint a közlekedési költségvetésben húszmilliárd forintos hiány van, ezért további segítségre volna szükség.
Budapest Integrált Területi Programját (ITP) is elfogadta szerdai ülésén a fővárosi közgyűlés. Az ITP olyan európai uniós fejlesztési tervezést segítő részdokumentum, amely a fővárosi és a kerületi adatszolgáltatás alapján nevesíti az elképzeléseket. Ezek között szerepel a Duna menti területek összehangolt fejlesztése, a barnamezős területek fejlesztése, a szociális városrehabilitáció, az intelligens közlekedés, az épületenergetikai fejlesztések, valamint a gazdaságélénkítési és a munkahely-teremtési projektcsomag.
A jövőkép a Duna közelségére, a partszakaszok tagoltságára, természeti adottságok és az épített örökség kihasználására, a gazdaság- és turizmusfejlesztés lehetőségeinek kiaknázására, a közlekedésben betöltött szerep erősítésére, valamint a hajózási feltételek javítására épít. Célul tűzi ki a szabadidős kínálat megújítását és bővítését, a barnamezős és alulhasznosított területek funkcióváltását, a partszakaszok és a város, valamint a szigetek kapcsolatának erősítését.
Budapesten mintegy 1250 hektárnyi olyan terület található, amely korábbi funkcióját elveszítette és barnamezősnek tekinthető.
Újbuda/MTI