A fejpályaudvarok bővítése Budapest belvárosában szinte lehetetlen, kiutat a fejpályaudvarok összekötése és átmenő rendszerű pályaudvarrá alakítása jelent – derül ki a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közleményéből. Ennek a Kelenföld-Nyugati pályaudvar közötti, Duna alatti vasúti alagút elképzelésének megvalósíthatóságára hirdetett közbeszerzést a BFK.
A tanulmánynak részletesen vizsgálnia kell a Budapest és környékének teljes vasúthálózatán szükséges fejlesztéseket. Ennek fontos része a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar között egy új, Duna alatti vasúti alagút műszaki jellemzőinek, lehetséges legjobb nyomvonalának, gazdasági és társadalmi hasznainak, beruházási költségeinek elemzése is.
Külön hangsúllyal kell megjelennie a tanulmányban a városfejlesztési szempontoknak is, mert a Déli pályaudvar, a Nyugati pályaudvar környéki alulhasznosított vasúti területek, valamint a Rákosrendező és más kisebb rozsdaövezetek a főváros fejlesztésének aranytartalékát jelentik. Azok helye közparknak, lakóterületi fejlesztésnek és akár közintézményeknek is alkalmas területté válhat. A tanulmány továbbá társadalmi, gazdasági és ökológiai elemzésekkel összesíti majd a beruházások hatásait - ismertették.
A tervezés egyik fókuszában a fejpályaudvarból átmenő rendszerűvé alakítandó Nyugati pályaudvar áll, amelyre részletesen kidolgozott tanulmánytervek készülnek. MTI/Újbuda
Fotó: Nyitrai Dávid, BFK