A buszok egy szolgáltatásbeszerzés részeként állnak forgalomba, a 8+2 évre szóló keretszerződés becsült értéke mintegy 70 milliárd forint, amely a járművek árán kívül tartalmazza az összes kapcsolódó szolgáltatást, karbantartási munkákat és egyéb háttérszolgáltatásokat is – mondta Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója.
A buszok több lépcsőben állnak forgalomba, az első néhány május 1-én, melyek főként Dél-Budán közlekednek majd a VT-Arriva Kft. üzemeltetésében. Dabóczi azt is elmondta, hogy a jelenlegi 25 buszon kívül még kétszer ennyi, azaz összesen 75 autóbusz áll forgalomba hamarosan, de a keretszerződés összesen 200 darabra vonatkozik, melyek között csuklósok is lesznek. A hamarosan forgalomba kerülő járművekkel 65 százalékra nő a BKK vonalain közlekedő alacsonypadlós buszállomány.
Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes arról beszélt, hogy a beruházás nagy jelentőségű, és hogy jelenleg 1350 busz közlekedik Budapesten. Hozzátette: - A főváros célja, hogy a buszok kényelmesek és pontosak legyenek, továbbá, hogy a tömegközlekedés vonzó alternatívát jelentsen az autókhoz képest. Az üzemeltetési rendszer lényege, hogy a szolgáltatást megrendelő BKK magántársaságokat is megbíz egy-egy vonal vagy vonalcsoport üzemeltetésével, amelyeknek ehhez biztosítaniuk kell a szükséges új és környezetkímélő járműveket. A buszok EURO 6 környezetvédelmi kategóriába tartoznak, vagyis fokozottan környezetkímélők és olyan biztonsági rendszerrel látták el azokat, amely megakadályozza, hogy az utast vagy táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó.
A VT-Arriva Kft. jelenleg egy 250 busz befogadására alkalmas telephellyel rendelkezik. -Összességében több, mint 20 milliárdos beruházás zajlik, amely 120 csuklós és 75 szóló busz beszerzését jelenti, valamint tíz-tíz tartalékkal szolgálja majd ki a lakosságot – mondta Dósa Mátyás a társaság ügyvezető igazgatója.
H.L.