Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
október 22. csütörtök, Előd

Matematika írásbelivel folytatódott az érettségi vizsga

Újbuda   |   2019, május 7 - 10:09
Nyomtatóbarát változatSend by email

Matematikából adtak számot tudásukról az érettségizők kedden országszerte.

Az Oktatási Hivatal közleménye szerint matematikából középszinten 1222 helyszínen 69 233 diák (közülük 1839 tanuló angol, francia, horvát, német, olasz, orosz, román, spanyol, szerb vagy szlovák nyelven), emelt szinten 88 helyszínen 3386 vizsgázó (közülük 63 diák angol, francia, német, spanyol vagy szlovák nyelven) tesz érettségit.

A matematika középszintű írásbeli vizsgája 180 percig tartott. A vizsgázók először az I. feladatlapot (45 perc), majd a II. feladatlapot (135 perc) oldották meg. A feladatlapokon belül a rendelkezésükre álló időt tetszésük szerint oszthatták meg az egyes feladatok között és azok megoldásának sorrendjét is meghatározhatták.
Az I. feladatlap 10-12 feladatot tartalmazott, ezek az alapfogalmak, definíciók, egyszerű összefüggések ismeretét hivatottak ellenőrizni. A II. feladatlap két részre oszlott. Az A rész három feladatot tartalmazott, ezek egy vagy több kérdésből álltak. A B rész három, egymással megegyező pontszámú feladatból állt, ezek közül a vizsgázónak választása szerint kettőt kellett megoldania, és csak ez a kettő értékelhető.
A matematika emelt szintű írásbeli vizsgája 240 perces volt.
Az írásbeli két részből állt, a diákok a rendelkezésükre álló időt tetszésük szerint oszthatták meg az I. és a II. rész, illetve az egyes feladatok között, és azok megoldásának sorrendjét is meghatározhatták.
Az I. részfeladatsor négy feladatból tevődött össze, a feladatok több részkérdést is tartalmazhattak. A II. részfeladatsor öt, egymással megegyező pontszámú feladatból állt. A vizsgázónak az öt feladatból négyet kellett kiválasztania, megoldania, és csak ez a négy értékelhető.
Vizsgázónként megengedett segédeszköz volt (közép- és emelt szinten is) a függvénytáblázat (egyidejűleg akár többféle is), a szöveges adatok tárolására és megjelenítésére nem alkalmas zsebszámológép, a körző, a vonalzó és a szögmérő, ezekről a diákok gondoskodtak. Ezeket az eszközöket a vizsga során egymás között nem cserélhették.

Az érettségi dolgozatok javítása és értékelés központilag kidolgozott javítási-értékelési útmutatók alapján történik.

MTI

LEGFRISSEBB
OLVASTA?
×

NEGYEDÓRA: Bakó Eszter iskolapszichológus a tanévkezdésről (2020.08.27.)

A családok számára mindig nehéz időszak a szeptemberi tanévkezdés. Különösen ebben az évben jár majd sok bonyodalommal a gyermekeket újra az iskolába küldeni, hiszen március óta nem tanultak ott. A COVID-19 járványnak pedig még nincs vége, elképzelhető hogy újra megszakad a tanév. Sokakban ezért is fogalmazódnak meg aggodalmak az új tanév kezdetén. Segítségül Bakó Eszter pszichológust hívtuk, aki az elmúlt pandémiás időszak iskolai tapasztalatait összegezve segít felkészülni a rendhagyónak nem nevezhető iskolakezdésre.

LAKOSSÁGI FELHÍVÁS az erdő- és szabadtéri tüzek megelőzésére  

Az enyhébb tavaszi időjárás beköszöntével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tűzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és a tűzmegelőzés alapvető szabályaival.