Bolla Tibor állítása szerint volt "egy nem biztonságkritikus hiba", ami azt eredményezte, hogy a szoftver leállította a rendszert. A szoftver automatikusan leállította a metrót, mert egy szerelvénnyel megszakad a kapcsolata; ez lehet kommunikációs vagy szoftverhiba - magyarázta. Közölte ezt is, hat hónapja ilyen nem történt. A szoftver gyártóját felkérték a javításra. Bolla Tibor hozzátette: jelenleg is járművezetők nélkül közlekednek a szerelvények, azaz szoftver irányítja a rendszert.
A vezérigazgató elmondta, tájékozódnak arról, hogy a hibát mennyi idő alatt tudja kijavítani a szoftver szállítója, ennek függvényében rendelkeznek majd arról, hogy berendelnek-e metróvezetőket. Kifejtette: ha van vezető a szerelvényen, akkor ő ki tudja vinni az alagútból az állomásig járművet. Ez az utasok kényelme miatt van, biztonságuk nincs veszélyben - hangsúlyozta Bolla Tibor.
Mint ismert az index.hu a napokban arról számolt be, hogy hétfőn üzemzavar volt a 4-es metrón, azaz délután 20 percre beragadt egy szerelvény az Újbuda központ–Bikás park állomások között az alagútba. A Bkk Facebook bejegyzése szerint nem sokkal később helyreállt a metróközlekedés a teljes vonalon. A múlt pénteken arról számoltunk be a BKV közleményére hivatkozva, hogy a tesztidőszak utolsó fázisaként szeptember 26-ától, szombattól már a teljes vonalon és a teljes üzemidőben járműfelügyelő nélkül, azaz a végleges üzem szerint közlekednek a szerelvények. Ez is előfeltétle a végleges használatbavételi engedély kiadásának, melyet év végére ígérték.
Újbuda