A Közlekedési Múzeum közleménye szerint 100 millió forintból kezdődhet meg az épület átfogó műszaki állapotfelmérése és rekonstrukciójának tervezési folyamata. Mint írják, a régi kelenföldi indóház, melyet a MÁV korábban bezárt, eredeti, vasúti funkcióit az elmúlt években elvesztette, a 4-es metró átadása óta a jegyvásárlást és egyéb vasúti szolgáltatásokat fokozatosan az aluljáróba helyezték át. A múzeum terve az, hogy a bezárt épületbe kulturális és közösségi funkciókat hoz létre, illetve egy olyan vasúti fókuszú kiállítóhelyet alakít ki, amely tematikus programokkal, kiállításokkal, különösen a gyermekes családok és vasútbarátok körében népszerű terepasztalokkal, valamint a múzeum világhírű vasútmodelljeivel méltó funkciót ad a régi állomási épületnek.
A tervezési munkák során a Közlekedési Múzeum partnere az Építész Stúdió lesz.
Várhatóan ide kerülnek az év elején megszűnt Andrássy úti Miniversum Közlekedési Múzeum által megvásárolt egyes terepasztal elemei és modelljei. Itt lesz látható többek között a Nyugati pályaudvar, a zuglói és győri vasútállomás kicsinyített mása is. Emellett a múzeum gyűjteményének világhírű 1:5 méretarányú vasúti modelljeinek egy részét is itt mutatják majd be. A páratlan és nemzetközi ritkaságnak számító modellek között száz, sőt százötven évvel ezelőtt készült alkotások is vannak.
- A kelenföldi indóház egy olyan közlekedéstörténeti emlék, amely a megváltozott közlekedési rendszer miatt mára egykori rendeltetését elveszítette. A Közlekedési Múzeum küldetésének érezte az épület megmentését, mely az egyik legrégebbi épített vasúti emlék Budapesten - idézi közlemény Vitézy Dávidot, a Közlekedési Múzeum főigazgatóját. MTI/Újbuda