A Budapesti Közlekedési Központ kidolgozta az új metróvonal beindulásához kapcsolódó felszíni hálózatmódosítások tervezetét, és elkészítette a jogszabályban előírt Társadalmi Egyeztetés anyagát szöveges és táblázatos formátumban. A kerülettel előzetes egyeztetésen – így a BKK közleménye – elhangzottakat alternatív megoldásként tüntettük fel anyagainkban. (Mindez letölthető a bkk.hu oldalról a címlapon az „Ismerje meg javaslatunkat az M4-es metró átadása utáni felszíni hálózatra” kattintva.)
Az M4-es metró beindulása leginkább a XI. kerület tömegközlekedésére lesz hatással, hiszen az itt közlekedő járatok többsége érinti az M4-es metró vonalát. Az érintett viszonylatok utasforgalma ennek megfelelően jelentősen átrendeződik, az utasforgalom nagy része várhatóan az M4-es metróra terelődik át – írja a BKK.
A tervek szerint a Budaörs és Törökbálint felől érkező agglomerációs járatok többsége Kelenföld vasútállomás (Őrmező) végállomásig közlekedik, a belső területek autóbuszos terhelése jelentősen csökken. A gazdagréti lakótelep mindkét tömegközlekedési útvonaláról közvetlen eljutási lehetőséget biztosít a BKK az M4-es metróhoz (8E, 153), emellett továbbra is közlekedik a 139-es busz Széll Kálmán tér metróvégállomásig. A Kelenföld vasútállomásig és Újpalotáig meghosszabbodó, csuklós járművekkel közlekedő 8E járattal minden nap teljes üzemidőben biztosítja a Belváros átszállásmentes elérését is a megszűnő 239-es viszonylat helyett.
A metró gyors elérése, valamint a kerületi belső eljutási lehetőségek további biztosítása érdekében valamennyi lakóterületről közlekedik járat az M4-es metróhoz és a XI. kerület központi részéhez is. Az őrmezői lakótelepről a metró elérését a 150-es, a 153-as, a 250-es, valamint a 87-es buszcsalád járatai biztosítják, míg a kerületközpont felé a 150-es, a 153-as és a 253-as buszokkal lehet továbbutazni. Kelenvölgyből a metró a 141-es járatot felváltó új 158-as, míg Újbuda-központ az új 253-as busszal lesz elérhető.
(Újbuda)