A főváros és a XI. kerület álláspontja az volt, hogy a BFK terveiben szereplőnél százzal több fát lehetne elültetni a Műegyetem rakparton haladó villamosvonal mellett. A múlt heti egyeztetésen méterről méterre átnézték a terveket, végül közel száz esetben találtak elvi lehetőséget újabb fák elhelyezésére. – Ehhez az eredményhez szükség volt a főváros és a XI. kerület együttes fellépésére – hangsúlyozta a főpolgármester, aki a BFK-nak is megköszönte az együttműködést. Kabinetfőnöke, Balogh Samu külön megköszönte a közreműködő két újbudai alpolgármester, Bakai-Nagy Zita és Orosz Anna segítségét.
– A részletes tervezés az érintett önkormányzatok egyetértésében folytatódhat, ekkor fog kiderülni, hogy a közel száz elméleti helyből hány válhat valósággá – tette hozzá Facebook-bejegyzésében Balogh Samu.
A már ismert részletekről Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója számolt be, ugyancsak közösségi oldalán.
▪ A forgalmi rend, a füves pályák hossza, a megállók elhelyezése a fővárosnak és a kerületnek is megfelelő.
▪ A FŐKERT eltekint attól az elvárásától, miszerint másfél méteresnél szűkebb zöldsávba fa nem kerülhet. Az úgynevezett Stockholm-módszer fatelepítési technológia kiterjedtebb alkalmazását elfogadták.
▪ A BKK és a BKV korábbi állásfoglalásától eltérően buszmegállóba is lehet új fát telepíteni (ezek jellemzően villamospótlás esetén használt megállók).
▪ A XI. kerület vezetése hozzájárult 20-25 parkolóhely megszüntetéséhez, így újabb fák kaphatnak területet.
▪ A Fővárosi Vízművek hozzájárult, hogy a vízcsövek kialakításának módosításával váljék lehetővé további fák elültetése.
▪ A főváros elfogadta a távhőszolgáltató azon álláspontját, hogy ne telepítsenek olyan helyre fákat, ahonnan néhány éven belül ki kéne őket vágni a távhőfejlesztések miatt.
– Maradtak még nyitott kérdések – tette hozzá Vitézy –, vannak helyszínek, ahol az Eurovelo kerékpárút és a fasor együtt nem fér el, ezekről továbbtárgyalnak.