Budapest metróvonalain eddig a vonatok minden ajtaja egyszerre, automatikusan nyílt és záródott. Mostantól az M2-es és az M4-es metrón közlekedő Alstom-szerelvényeken az ajtók kizárólag gombnyomásra nyílnak kívülről és belülről is. E két metróvonalon az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés kezdetén az ajtónyitó gombok inaktívvá válnak, a gombokon látható zöld fény kialszik. Fontos, hogy a jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem be-, sem róluk kiszállni. Az ajtók odazárás elleni védelemmel vannak ellátva. Amennyiben érzékelik, hogy az ajtószárnyak közé akadály (személy vagy tárgy) kerül, annak az ajtónak a zárási folyamata megszakad, majd lassan folytatódik.
A világ számos nagyvárosában már jól ismert működési módnak köszönhetően a metróajtók elhasználódása csökkenthető, illetve a légkondicionálás hatékonysága növelhető. A megváltozott ajtóműködésről az M2-es és az M4-es metrón hangbemondással is tájékoztatják az utasokat, hogy az új rendre fel tudjanak készülni.