Huszonnyolc ország 229 diákcsapata, köztük öt magyarországi egyetem és egy középiskola diákjai indulnak az üzemanyag-hatékonysági viadalon, amelyet június 30. és július 3. között rendeznek Londonban. Idén debütál a viadalon a Debreceni Tudományegyetem és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Paradicsom csapata is: előbbiek egy elektromos prototípus autóval, utóbbiak a városi koncepciójárművek kategóriájában vágnak neki a távnak. A korábbi résztvevők közül ismét ott lesz a BME másik csapata, a GSZK Shark Team, amely a tavalyi első versenye után ismét dízel hajtású járművel indul a prototípus kategóriában. Szintén második versenyük elé néznek a Szegedi Tudományegyetem diákjai, akik ez alkalommal is elektromos és prototípus járművel indulnak. A győri Széchenyi Egyetem SZEnergy csapata - amely a legtapasztaltabb magyar csapatként kilencedik alkalommal vesz részt a versenyen - jelentősen átalakította elektromos városi koncepcióautóját az idei megmérettetésre. Egyetlen magyar középiskolás indulóként a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai is bemutatkoznak járművükkel.
fotó: formula.hu
A Shell Eco-marathon 30 éve inspirálja a fiatalokat szerte a világban, hogy energiahatékony járműveket tervezzenek és építsenek – állítja Erik Boninó, a Shell nagy-britanniai cégének vezérigazgatója. Az első, 1985-ben rendezett európai versenyen a győztes 680 kilométert tett meg egy liter benzinnel. Ma a versenyzők már más eszközöket is alkalmaznak, kezdve a 3D-s nyomtatástól egészen az alternatív energiák üzemanyagként való felhasználásáig. A rekord jelenleg 3 771 kilométer egyetlen liter benzinnel, ami a London-Róma távolság megtételét jelentené oda-vissza.
MTI/Újbuda