Forgalomba állt az első vezetőfülke nélküli szerelvény a metró M4-es vonalán.
Az ideiglenes vezetőfülkék elbontásával a fülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés eltűnt, így a szerelvény befogadóképessége kismértékben megnövekedett. Emellett a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra. A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradtak, azonban egy zárható fedél takarja azokat. A vezetőfülkéket folyamatosan elbontják, így várhatóan az év végéig az utolsó vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.
A BKV Zrt. közlése szerint a szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – többek között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél. Nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.
BKV Zrt./Újbuda