Muddy Waters, eredeti néven McKinley Morganfield születési éve nem egyértelmű (1913 és 1915 is lehet), az azonban biztos, hogy a Chicago Blues, mint zenei stílus, az elektromos gitár, valamint az erősítőn keresztül megszólaló zene egyik atyja volt. Ferenczi György szerint „adatközlő muzsikus”, azaz olyan zenész, aki természetes környezetében játssza a zenét. Születési helyét tekintve nem chicagói, mert ahogy sokan mások, ő is a Mississippi mellől költözött északra.
Waters muzsikáját, Paul Butterfield zenéjén keresztül ismerte meg a szintén énekes, gitáros, harmonikás Ferenczi György, a Lemezjátszó vendége. Az este során számos anekdota került elő a bluesról, annak hatásáról a rendszerváltás előtti hazai zenére, és hogy Amerikában is elfogadható módon játsszák ezt a stílust a magyar muzsikusok. Ferenczi György kiemelte az elektromos hangszerek és erősítők zenét formáló hatását, mivel nélkülük kevésbé volt hallható a gitár és a bőgő, a swingre és jazzre jellemző réz- és fafúvósok mellett. Egy zenész számára az erősítő legalább olyan fontos a megszólalásban, mint a hangszer.
Muddy Waters lovat adott el, hogy akusztikus gitárhoz jusson, ám amikor megjelentek az erősítős hangszerek, elsők között állt át arra, és kezdte kihasználni annak lehetőségeit. Emiatt nem csak a blues, de a rock 'n' roll és ezen keresztül a rockzene egyik alapító apjának is tekintik az 1983-ban elhunyt muzsikust.