A BKK dolgozóinak részvételével kezdődött meg a minap az elektronikus jegyrendszer első próbaüzeme. A több száz dolgozói tesztkártyával jelenleg a rendszer működéséhez szükséges szoftverelemeket és gyártósorokat tesztelik. 2018-tól - a teljes bevezetést követően - mintegy másfél millió kártya kerül forgalomba. A tesztkártyák kibocsátásával párhuzamosan folyik a rendszer hardver és szoftverfejlesztése, ezen kívül több mint 2500 budapesti járműre kell felszerelni az érvényesítő készüléket. A Népszabadság információja szerint a tervezett 16 kapu helyett jelenleg két helyszínen tesztelik a kártyát és a programot: a BKK Rumbach Sebestyén utcai székházában, valamint a négyes metró kelenföldi megállójánál.
A BKK azt állítja, hogy a metrókapuk és HÉV-vonalak rendszerbe kapcsolására ütemezetten, a felmérési és építészeti-tervezési munkálatokat követően kerül majd sor. Az üzemszerű indítás kivitelezése a jövő év második felében kezdődik.
A fejlesztéseknek köszönhetően a papírbérleteket és -jegyeket felváltja majd egy chippel ellátott műanyag kártya. Ennek két változata lesz forgalomban: a névvel és fényképpel ellátott közlekedési kártyát nem lehet majd átruházni, és a kedvezményes terméket (díjmentes, nyugdíjas stb.), valamint különböző bérlettípusokat is csak erre lehet majd vásárolni. Ezzel ellentétben az anonim kártya csak egy azonosítószámot tartalmaz, ez átruházható, átadható lesz, a hozzá rendelt egyenleg terhére pedig kizárólag jegyfélék vásárlására jogosít.
Elindult a rendszerhez kapcsolódó internetes oldal is, melyen az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos folyamatosan frissülő adatok érhetők el.
Az elektronikus jegyrendszer bevezetését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 54,5 millió euró értékben finanszírozza a 2013. szeptemberben aláírt kölcsönszerződés értelmében. A Fővárosi Önkormányzat a 2013 áprilisában megkötött fejlesztési megállapodásból mintegy 4,3 milliárd forintot bocsát a BKK rendelkezésére.
Újbuda