A METRO nagykereskedés tavaly novemberben hirdetett innovációs termékfejlesztési pályázatot a Szent István Egyetem hallgatói számára. A pályázat célja a nagykereskedelem sajátmárkás METRO Chef termékcsaládjának újragondolása volt, az egészség- és környezettudatos táplálkozás jegyében. Az öttagú szakmai zsűri előtt kiválóan szereplő „Spájz girls” csapatnévre hallgató, „Veggievable” pályázattal induló fiatalok az aranyérem megszerzése mellett, meghívást kaptak a Hungexpo területén megrendezésre kerülő Sirha nagyszabású kiállításra is.
A nyertes csapat megoldása a Veggievable mirelit zöldségrudacska volt, amelyet lencsés-paradicsomos és babos-kukoricás ízesítésben terveztek meg. A hallgatók több szempontot is figyelembe vettek a termék megalkotása során, így azt teljesen vegánra, gluténmentesre, laktózmentesre, valamint cukormentesre tervezték. A csapat számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy olyan terméket alkossanak, amely széles körben kielégíti az egyre tudatosabb fogyasztói igényeket, és a lehető legkevésbé terheli környezetünket.
A Szent István Egyetem kiemelt figyelmet fordít a tehetséges hallgatók támogatására és ösztönzi őket az innovatív gondolkodásra, ötleteik megvalósítására. Éppen ezért nagy megtiszteltetés, hogy a METRO – első alkalommal kiírt - innovációs termékfejlesztési pályázatát egyedülálló módon SZIE hallgatók számára hirdették meg.
A Sirha Budapest szakkiállítás ünnepélyes megnyitójának keretein belül került sor az innovációs termékverseny helyezettjeinek kihirdetésére.