Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 29. péntek, Taksony

Egy helyen sok ügyet intézhet – Megnyílt a második kormányablak Újbudán

Újbuda   |   2015, november 18 - 16:19Nyomtatóbarát változatSend by email

Már fogadja ügyfeleit Újbuda újonnan megnyílt második generációs kormányablaka a Budafoki út 59. szám alatt. Az iroda a közigazgatási reform, azaz a Magyary Program 2.0 keretében kezdte el működését, a lakosok jelenleg 423, jövőre 500 ügytípust intézhetnek el helyben. A hivatalban "első generációs" feladatokat is el lehet intézni, a látogatók ugyanis egészségbiztosítással és rehabilitációval kapcsolatos kérdéseikre is választ kapnak.

Újbuda ismét példát mutat, hiszen a Budafoki úton új kormányablak nyílt, immáron a második a kerületben – mondta lapunknak az ünnepélyes átadón Hoffmann Tamás polgármester. A régi hivatalt modernizálták, mostantól 17 ablakkal működik, és kormányablakba integrált ügyfélszolgálatok is a lakosság rendelkezésére állnak. A megszokott ügytípusokon túl egészségbiztosítási és rehabilitációs kérdésekkel kapcsolatban is intézkedhetnek a látogatók. A kényelem növelése érdekében azonban nem csak az ügyintézés gyorsítása a cél: hosszú távon az elektronikus ügyintézés rendszerét is bővíteni kívánják. Arra már van példa, hogy a modell működésképes, hiszen a gépkocsi tartózkodási engedélykérelem beadását, és az ingyenes parkolási lehetőséget az idei évtől külső számítógépről is elintézhetik a lakók.

György István, Budapest Főváros kormánymegbízottja lapunknak elmondta, a kormány közigazgatási reformja során újabb és újabb lépéseket tervez. A bürokrácia csökkentése érdekében a Parlament számos törvénymódosításról tárgyal a közeljövőben. Az elképzelések között egyebek között az is szerepel, hogy az ügytípusok számát rövid távon tovább növeljék, a lakosok jelenleg 423, jövőre 500 ügytípust intézhetnek el helyben, a végső cél elérni az 1000-et. A szakpolitikus hozzátette, a fővárosi kormányablakok 2011-es fennállása óta több mint 970 ezer ügyfél összesen több mint egymillió ügyet intézett el.

Az ügyfélelégedettség növelése érdekében további lépés, hogy pécsi mintára több vasúti megállóhelyen építsenek ki kormányablakot, így az úgynevezett találkozási pontokon a lakosok kényelmesen, akár útközben, napi rutinjuk megszakítása, felesleges sorban állás nélkül intézhetik el ügyeiket – mondta Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár. Az iroda a közigazgatási reform, azaz a Magyary Program 2.0 keretében kezdte el működését.

T.K.