Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 26. csütörtök, István Karácsony

Fáklyás felvonulást szerveztek a sétányt védők

Újbuda   |   2020, szeptember 23 - 12:42
Nyomtatóbarát változatSend by email

Szeptember 19-én este fáklyás felvonulást tartottak a Hamzsabági sétányon. A megmozdulást és tiltakozást a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért (POPÉK) egyesület szervezte. Az eseményen több százan vettek részt.

A tömeg a Levendulás játszótéren gyülekezett, ahol az egyesület aktivistái vázolták, hogy miért tartják környezetkárosítónak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) Déli Körvasúttal kapcsolatos jelenlegi fejlesztési tervét. A sétányt védők úgy gondolják, hogy vágánybővítés miatt, a ligetes jellegű, az itt élők által közkedvelt közlekedési területen ezer fát fognak kivágni, és a túlzottan nagy zajvédő fal kialakításával pedig árnyékba borítják majd a megmaradt növényzetet.
A tiltakozóknak Újbuda önkormányzata levelet küldött, amelyben támogatásáról biztosította a sétányt védő civileket. A levelet fel is olvasták a fáklyás felvonulás előtt, amelyben Újbuda városvezetése hangsúlyozta, hogy annak ellenére, hogy a tervezett beruházást nem az önkormányzat végzi, de a kerület több ezer lakóját érinti, ezért mindent megtesznek azért, hogy az itt élők érdekeit képviselhessék. Újbuda önkormányzata jelezte a tiltakozók felé, hogy most azon dolgoznak, hogy megismerhessék a NIF és BFK kerületet érintő kiviteli terveit, és hogy beleszólhassanak a tájépítészeti és forgalomtechnikai tervezés megvalósításába. A kerületi önkormányzat a szeptember 21-ei online egyeztető fórum megszervezésében is segített, ahol a tiltakozók a beruházást tervezőkkel folytathatták a korábban már megkezdett egyeztetést.
A rendezvényen részt vett Kreitler-Sas Máté önkormányzati képviselő is, aki kezdetektől támogatja a sétányért aggódók mozgalmát, ő maga is a POPÉK egyesület elnökségi tagja. A képviselő úgy véli, hogy a Déli Körvasút fejlesztését, a tehervonatok forgalmát Budapesten kívüli területen kellene lebonyolítani. Kreitler-Sas Máté lapunknak elmondta, hogy bár Újbuda önkormányzatának kötöttek lehetőségei, hogy megváltoztassák a fejlesztést, de úgy gondolja, hogy a környezetvédelmi tanulmányt megtámadó per költségeinek viselésében tudna az önkormányzat segítséget nyújtani a tiltakozó helyieknek.