Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
szeptember 22. kedd, Móric

Közmeghallgatást tartottak a Hamzsabégi sétány sorsáról

Újbuda   |   2020, január 21 - 15:46
Nyomtatóbarát változatSend by email

Nagy érdeklődés mellett zajlott a Déli Körvasút beruházás újbudai szakasza kapcsán meghirdetett közmeghallgatás január 20-án. Az érintett területen élők a kivitelezést megrendelő, illetve tervező vállalatok, valamint a környezetvédelmi hatóságok képviselőinek tehették fel kérdéseiket.

A területileg illetékes Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Környezetvédelmi és

Természetvédelmi Főosztálya a környezeti hatásvizsgálati és az egységes

környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.)

Kormányrendelet alapján 2019. december 17-én megindította a környezeti

hatásvizsgálati eljárást. A Kelenföld és Ferencváros állomások közötti kötött pályás kapcsolatok fejlesztése érdekében háromvágányú kapcsolat és új elővárosi megállók

kialakítására vonatkozó környezeti hatásvizsgálati eljárás megindításáról szóló hirdetményt december 18-án tették közzé. A tervek nagy izgalmat váltottak ki az érintett terület környékén lakókban, különösen a Fehérvári út és Bartók Béla út közötti parkos terület, a Hamzsabégi sétány sorsát illetően. Az eddigi kettő helyett három (helyenként négy) sínpárra bővítés miatt itt közel 200 fát tervez kivágni a kivitelező. A lakosok otthonaik állapota, valamint a zajterhelés növekedése miatt is aggódnak, emellett sokan azért is ellenzik a várhatóan hosszú ideig tartó beruházást, mert a kivitelezési munkálatok nagy terhet róhatnak az itt élőkre.

A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Környezetvédelmi és

Természetvédelmi Főosztálya által szervezett és lebonyolított, több órán át tartó közmeghallgatás első felében a beruházást megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a kivitelezés tervezésén, illetve megvalósításán dolgozó cégek képviselői, valamint a környezetvédelmi hatóság szakértői tájékoztatták az újbudaiakat a Déli Körvasút beruházás Kelenföld és Ferencváros közötti fejlesztésének részleteiről. Rámutattak, hogy a vasúti közlekedés szempontjából kiemelten fontos szakasz infrastruktúrája az elmúlt időszakban leromlott, feltétlenül szükséges a vasúti pálya és az itt található hidak korszerűsítése. A tervezésben maximálisan igyekeztek figyelembe venni az itt élők érdekeit és a környezetvédelmi szempontokat. Egy olyan, a vasúti személyforgalom szempontjából is pozitív beruházásra készülnek, amelynek során nemcsak jelentősen csökkenne az Újbudán keresztülmenő vasúti forgalom zaja, valamint a szerelvények által keltett rázkódás mértéke, hanem a helyi közlekedési infrastruktúra is javulhatna, ha a legfontosabb csomópontokban új állomásokat hoznak létre.A kivitelezési tervek alapján a Déli Körvasút beruházás során az újbudai vonalszakaszt mindenhol zajvédő fallal látnák el, modern technológiai megoldásokkal csökkentenék a rázkódást, megújulnának a vasúti hidak. A Hamzsabégi sétányt rehabiltálnák: 1500–2000 új fát ültetnének a kivágottak helyébe, felújítanák a játszótereket, és kerékpárutat építenének. A beruházók szeretnék elérni, hogy a vasút melletti zöld folyosó a Duna partjáig húzódjon, közvetlen összeköttetést teremtve a vízparthoz, a vasúti töltésen pedig több új, a gyalogos és kerékpáros közlekedést megkönnyítő alagutat hoznának létre. Az érintett területet új megállók révén kapcsolnák be az elővárosi vasúti közlekedésbe, Újbudán a Nádorkerti megállóhelyet hoznák létre.

A lakosság jelentős része azért ellenzi a tervet, mert a közel 200 fa kivágásával lényegében megszűnne a Hamzsabégi sétány park jellege, és hosszú évtizedekbe telik, míg az újonnan telepített fák a jelenlegihez hasonló állapotot teremtenek. Sokan féltik az itt élő madarak, állatok élőhelyét, valamint a zajvédő fal által keltett zavaró fényhatások is nyugtalanítják az Újbudán élőket. Többen felvetették, hogy az újbudaiaknak erre a közlekedési beruházásra nincs szükségük, sokkal inkább ártalmasnak tartják a hosszú ideig tartó fejlesztést és az ennek nyomán vélhetően erősödő vasúti személy- és teherforgalom hatását.A Hamzsabégi sétánnyal kapcsolatban a kivitelezők támogatják a közösségi tervezés folyamatát, azaz bevonják a lakosságot a megújítandó park tervezésébe. A beruházással kapcsolatos kérdéseiket az info@nif.hu e-mail címen is feltehetik az érdeklődők.

A közmeghallgatás visszanézhető itt: https://onkormanyzati.tv/bp11/2020_januar_20

Újbuda



LEGFRISSEBB
OLVASTA?
×

Tesztek és módszerek: Az igények nőnek, a lehetőségek szűkülnek  

Ezentúl 19 500 forintnál nem lehet többet kérni a koronavírustesztért – jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök a szeptember 16-i kormányülés után. A döntés nagyon megosztotta az érintetteket. Miközben a lakosság jelentős részének ez még így is megfizethetetlen, addig a magánegészségügy szereplői közül többen fontolgatják, hogy kilépnek a piacról, a hatósági ár ugyanis nem mindig fedezi a költségeket. Az egyre aggasztóbb járványhelyzetben viszont a tesztelési kapacitások növekedésére volna szükség, miután az állam lehetőségei végesek, van, hogy egy hét is kell a hatóságilag elrendelt teszt eredményének megszületéséhez.

LAKOSSÁGI FELHÍVÁS az erdő- és szabadtéri tüzek megelőzésére  

Az enyhébb tavaszi időjárás beköszöntével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tűzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és a tűzmegelőzés alapvető szabályaival.