A vizsgák mindkét szinten 240 percig tartottak. Középszinten az I. feladatlap egy 60 percre tervezett szövegértési és egy 30 percre tervezett szövegalkotási feladatot tartalmazott. A dolgozatokat a 90 perc leteltével a felügyelő tanár gyűjtötte össze, majd osztotta ki a II. feladatlapot, amelyben egy műértelmező szöveg kellett alkotni 150 perc alatt.
Az emelt szintű írásbeli szövegértési és nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsorból, valamint két különböző szövegalkotási feladatból tevődött össze. A diákok egyetlen feladatlapot kaptak, a rendelkezésükre álló időt tetszésük szerint oszthatták meg, és a feladatok megoldásának sorrendjét is meghatározhatták.
Az írásbeli vizsgafeladatok megoldásakor közép- és emelt szinten is lehetett helyesírási szótárt használni.
Az MTI által megkérdezett diákok nem találták különösebben nehéznek az idei magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi feladatokat. A középszintű feladatok között a barátságkutatásról szóló szövegértési feladatsor szerepelt, míg az érvelésnél olyan, az "újabb igényekhez, szokásokhoz, nemzetközi trendekhez" kapcsolódó ünnepekről kellett értekezniük a diákoknak, mint a Valentin-nap vagy a halloween.
A második feladatsor két műelemzési feladatot tartalmazott. A műértelmező szövegalkotási feladatot választó érettségizőknek egy Balázs Béla-mesét kell elemezniük. Az összehasonlító műelemzést választó vizsgázóknak József Attila Fiatal életek indulója című versét és Szabó Lőrinc Szegénynek lenni s fiatalnak című alkotását kellett elolvasniuk, majd összevetniük.