Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 4. hétfő, Károly

Nemcsak szónoklatban tehetségesek az újbudai diákok

Újbuda   |   2016, március 11 - 09:54Nyomtatóbarát változatSend by email

Idén is jól szerepeltek a kerületi diákok a tanulmányi versenyeken, sokan jutottak országos fordulóba – derült ki március 9-én az önkormányzat dísztermében tartott díjátadón.

Idén is szép számmal jutottak értékes könyvekhez a tanulmányi versenyek résztvevői – derült ki a versenyek díjátadó ünnepségén. Közel 90 tanuló kapott díjat jó eredményéért, őket mintegy 50 tanár készítette fel. – Az utóbbi időben főként felső tagozatos, természettudományos témakörű tanulmányi versenyeket rendeztünk – mondta Gyurcsó Gyuláné, az Újbudai Pedagógiai Iroda vezetője. Különösen jól szerepeltek a diákok informatikából, mind a grafika, a táblázatkezelés és szövegszerkesztés területén. Általában az legjobb hat versenyzőt díjazták, de a kerületi rajzversenynek több különdíjasa is volt. Idén a történelem versenynek nem volt kerületi fordulója, a gyerekek eredményeik alapján jutottak a fővárosi fordulóba.

Az ünnepélyes eredményhirdetés után kezdődött a szónokverseny, amelyet negyedszer rendezett az önkormányzat és az Újbudai Pedagógiai Iroda. A reformkori hagyományok felelevenítéseként egy szabadon választott és egy kötelező szónoklatot kellett mondaniuk a diákoknak. – Keressük Újbuda legjobb szónokát – fogalmazott Farkas Krisztina a Kulturális és Köznevelési Bizottság alelnöke, a zsűri egyik tagja. Szerinte a szép, értő, kifejező beszédmód fejlesztése valamint a reformkori érzület, erkölcsi tartás miatt fontos ez a verseny napjainkban.

A tanulmányi versenyek díjátadóval egyidőben zajlott az Újbudai Pedagógiai Napok megnyitója. Ezen Hoffmann Tamás polgármester elmondta, az önkormányzat mindent megtesz az állami fenntartású oktatási intézmények működéséért. Példaként az Újbudai Pedagógiai Irodát említette, amely az önkormányzat finanszírozásában viszi tovább a kerületben népszerű diákversenyek és pedagógus továbbképzések szervezését.

H. L.