A kriptovaluták kereskedéséhez szükséges szoftvereket és egyéb szolgáltatásokat kínáló Crypto World Evolution (CWE) nevű multi level marketing (MLM) terméket reklámoznak a közösségi médiában magyar magánszemélyek. A termék weboldalán található információk szerint a szoftverek különféle értékű csomagokban vásárolhatók. Meghatározott éves díj befizetése mellett a kereskedési szoftverből demo, vagy limitált összegű kereskedést lehetővé tevő verzió érhető el. A termékek licenc ideje egy év, további használat érdekében újabb éves díjat kell befizetni.
A hasonló, korlátozott kereskedési hasznot elérő egyéb kereskedési szoftverek azonban ingyenesen, illetve kereskedési limit nélküli fizetős verziók már olcsóbban is hozzáférhetők a világhálón. Az interneten nem található hiteles adat arra vonatkozóan, hogy a kereskedő robot, vagyis a szoftvertermék folytat-e tényleges kereskedést, illetve az esetlegesen elért hasznot a befizetők valamilyen módon tudják-e realizálni.
Az interneten elérhető weboldalakon bemutatott koncepció szerint a CWE, mint MLM rendszer keretében alapvetően a beléptetett új személyek arányában érhető el jövedelem. Ez a szisztéma leginkább a piramisjátékokban terjedt el, ahol a rendszer egyetlen bevétele az új belépők befizetései. Ennek alapján a CWE valódi tevékenysége arra irányulhat, hogy minél több ember számára értékesítsék a termékeiket, illetve ezek a személyek további értékesítéseket valósítsanak meg.
Az MNB piacfelügyeleti tapasztalatai alapján előfordul, hogy a szervezők valamilyen kriptovalutához köthető tevékenységet végzőként hirdetik magukat, valójában azonban MLM rendszert – adott esetben piramisjáték-sémát – működtetnek, amelyben a kriptovalutáknak nincs szerepe, vagy az elenyészően csekély. E kockázatok miatt jelentős az esély, hogy a befektetők végleg elveszthetik befektetett tőkéjük egy részét vagy egészét.
Befektetés előtt így minimumként javasolt, hogy a befektetők a kockázatok értékelésén túl megbízható és valós információkat szerezzenek az adott tevékenységről, az érintett kriptovalutáról. Kifejezetten kérdezzenek rá a befektetési döntést ajánló személynél, vagy a szervezőnél a befektetéssel járó kockázatokra, lehetséges veszteségekre és az értékesítési, valamint az ügyletből történő kiszállási lehetőségekre.
A közösségi médiában megjelenő – jellemzően szponzorált – tartalmakban szereplő információk gyakran elégtelenek a megalapozott befektetői döntések meghozatalához. A jegybank figyelmeztetést adott ki honlapján és ezúton is kéri a fogyasztókat, hogy kellő körültekintéssel járjanak el az ilyen termékek kapcsán.