Az eredetileg februári szállítási szerződést 27 milliárd forint értékben kötötték a felek 37 darab CAF Urbos3 típusú villamosra. A szerződésmódosítás alapján 2016-ban további 10 új villamos érkezik majd Budapestre, amelyek részben a Dunakeszi Járműjavítóban készülnek és ott is tesztelik azokat. Az új villamosok rekordgyorsasággal kaptak előzetes típusengedélyt, ennek birtokában a prototípus gyártása már szeptemberben elindul.
A szerződés lehetőséget teremtett további 87 villamos szállítására is. A szerződés értéke ezzel együtt összesen mintegy 75 milliárd forint.
A rövidebb (34 méteres) villamosok a jelenleg – főként európai uniós forrásból – megújuló 3-as vonalra, valamint a várhatóan 2015 végére kiépülő budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között 2015-től közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A mai Combino villamosoknál hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd.
A rövid változat egyszerre 200 utast szállíthat 46 ülőhellyel. A hosszú típus 345 utas szállítására alkalmas 81 ülőhellyel. A járművek utastere légkondicionált, fűtött, fedélzeti utastájékoztató rendszerüket a FUTÁR-ba integrálják és kamerákkal is ellátják.
Az első CAF villamosok jövőre állnak forgalomba a Budapesten, amivel egy időben megkezdődhet a legöregebb, 40-45 éves elavult villamosok selejtezése is.
BKK - Újbuda