2015. október közepétől a BKK bevezette a 2-es és 4-es metróvonalain a szelektív, vagy más néven egyedi ajtónyitási rendet, mondván ezzel csökkenthető az ajtók elhasználódása, a légkondicionálás hatékonysága pedig javítható. Azonban a fogyatékkal élőket képviselő érdekvédelmi szervezetek visszajelzése miatt a BKK úgy döntött, visszaállítja a korábbi automatikus ajtónyitást. Így mostantól az Alstom-szerelvények ajtói egyszerre nyílnak és záródnak.
- A 4-es metróvonalon a nyitási és a záródási folyamat automatikus
- A 2-es metróvonalon az ajtókat a járművezető központilag nyitja illetve zárja.
Mindkét metróvonalon az ajtók záródásakor inaktívvá válnak az ajtónyitó gombok, a gombokon látható zöld fény kialszik. A jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad fel- és leszállni. Az ajtók odazárás elleni védelemmel vannak ellátva, amennyiben érzékelik, hogy az ajtószárnyak közé akadály kerül, annak az ajtónak a zárási folyamata megszakad, majd lassan folytatódik.
Újbuda