Elvileg már akár decembertől közvetlen villamosokkal lehet eljutni Dél-Budára Óbudáról a Széll Kálmán téren és a budai rakparton keresztül, Hűvösvölgyből pedig a Krisztina körúton és az Alkotás utcán keresztül. A tavaly ősszel kezdődött építkezés során a korábbi 17-es villamosvonalat egyesítik a 19-es, a 41-es és a 61-es vonalakkal, így észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat épül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. A Széll Kálmán teret érintő villamoshálózat felújítása szintén a budai fonódó részeként zajlik, a tér felújításával összehangolva.
Az évvégtől bevezetendő villamos- és buszhálózati változások terveit megismerni, véleményezni és azokra javaslatot tenni november 10-éig lehet a www.bkk.hu/TE/budaifonodo linken. A legfontosabb, társadalmi egyeztetésre bocsátott villamos- és buszhálózati változások:
- A 17-es villamos a Bécsi út/Vörösvári út végállomástól a korábbinál hosszabb útvonalon a Széll Kálmán téren, az Alkotás utcán, a Villányi úton és a Fehérvári úton át egészen a Savoya Parkig közlekedik majd.
- A 19-es és a 41-es villamos útvonala észak felé lesz hosszabb: mindkét járat Óbudára viszi az utasokat dél-budai végállomásáról.
- A 18-as villamos útvonalát a BKK a Savoya Parktól a Krisztina körúton át Hűvösvölgyig hosszabbítja meg. A járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd.
- Újraindul a 2008-ban megszűnt 56-os villamos: a járattal újra a Városház tér–Fehérvári út–Krisztina körút–Széll Kálmán tér–Hűvösvölgy út útvonalon lehet utazni hétköznaponként a reggeli és a délutáni csúcsidőben.
- Hűvösvölgyből hétköznap napközben, késő este, valamint a hétvégén az 56A villamossal lehet utazni, amely a Móricz Zsigmond körtér M végállomásig közlekedik majd.
- A BKK a 61-es villamos útvonalát is meghosszabbítja: végállomása a Móricz Zsigmond körtéren lesz, a 47-es villamossal közös megállóban.
- Az Óbuda és a Batthyány tér közötti buszforgalmat felváltja a budai fonódó villamoshálózat, ezért jelentősen módosul a Kolosy tér és a Margit híd, budai hídfő között közlekedő buszok forgalma, de Újbudán és a Belvárosban is lesznek változások.
- A 86-os busz szerepét a villamosok mellett Óbudán az új 9A busz, Újbudán pedig a 7-es busz veszi át. A 9A járat a Kiscelli utca és a Nyugati pályaudvar között sűríti majd a 9-es busz közlekedését.
- A 29-es busz útvonalát a BKK a 134-es busz útvonalával összekötve meghosszabbítja, így Észak-Buda felől is elérhetővé válik a budai fonódó villamoshálózat, aki Dél-Budára igyekszik, annak pedig változatlanul mindössze egy átszállásra lesz szüksége.
A budai fonódó összköltsége: 17,6 milliárd forint, a Széll Kálmán téri ág költsége közel 12,5 milliárd forint, a Bem rakparti ág költsége pedig 5,1 milliárd forint. Az elvégzett munkálatokról itt lehet tájékozódni,
Újbuda