Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 5. kedd, Imre

Civilek is beleszólhatnak a közlekedési változásokba

Újbuda   |   2014, március 19 - 00:00
Nyomtatóbarát változatSend by email
A kerületi civil szervezeteket tömörítő Civil Fórumot fogadta Újbuda főépítésze, valamint a városüzemeltetési és a közlekedési osztály. Tervük az volt, hogy megvitassák a 4-es metró indulásával összefüggő közlekedési kérdéseket. A megbeszélésen leginkább Őrmező parkolási rendjéről, P+R parkolók építéséről és a metró felszíni rendezéséről esett szó.

A budapesti közlekedésben új fejezetet nyitó 4-es metró miatti forgalomátszervezés számos vitát indított arról, hogy mely intézkedések szolgálják az utasok és a lakosság érdekeit. Az M4-es vonal elsősorban a XI. kerületre lesz hatással, ezért egyre több fórum foglalkozik a témával. A kerület főépítésze, Takács Viktor arról tájékoztatta a Civil Fórum soros elnökét, Buzna Margitot, hogy áprilistól átfogó városfejlesztési terv készül, amelyről széleskörű lakossági egyeztetés várható. A főépítész elmondta: - A 4-es metró jelenlegi végállomása ideiglenesnek tekintendő, a vonalat tehát a Budaörsi virágpiacig meg kell hosszabbítani. A többek között Őrmező érdekeit szolgáló elképzelés igényét pedig már a BKK felé is beterjesztette a kerület.

Az önkormányzat egyetért a Civil fórum azon célkitűzésével, hogy Újbuda és a főváros közlekedésének tehermentesítése nem képzelhető el az agglomeráció közlekedésének ésszerű rendezése nélkül. A BKK és a DBR metró viszont a jelek szerint ezzel a kérdéssel nem foglalkozik – tette hozzá a főépítész. A civilek szerint a Budapest vonzáskörzetéből érkezőket még a városhatár előtt át lehetne terelni a tömegközlekedésre. - Ennek legjobb eszköze a vasút, így érdemes lenne Budaörsöt is bekapcsolni a vasúti közlekedésbe – fűzte hozzá a fórum elnöke. Egyetértés volt abban is, hogy az elővárosi települések bevonásával egy agglomerációs közlekedéssel foglalkozó konferenciára van szükség, ennek előkészítése már meg is kezdődött.

A civilek az Őrmezőre tervezett P+R parkolókat is kifogásolták, a főépítész szerint azonban megépítésükre szükség van. Állítása szerint a Kelenföldi pályaudvar használaton kívüli sínpárjainak helyén senkit nem zavarna az építmény, sőt az őrmezeieknek hasznos lenne. A többszintes, mintegy 800 férőhelyes parkolóház ugyanis hangszigetelő falként is üzemelne a lakótelep felé. A szakember szintén nélkülözhetetlennek tartja a távolsági és BKV buszpályaudvar megépítését Őrmezőn. A forgalom okozta légszennyezés csökkentésére a Civil Fórum képviselője fásítást javasolt a Péterhegyi út mentén, mire a főépítész elmondta, a metró beruházás részeként többszintes zöldsávot alakítanak ki az említett szakaszon, és az önkormányzat is végez majd parkosítást.

Takács Viktor azt is megjegyezte, hogy a Balatoni út őrmezei szakaszára és a Péterhegyi út mellé zajvédő falak felállítását kezdeményezték a fővárosnál. Lakossági igényként merült fel az is, hogy jelzőlámpa irányítsa az Őrmezőről nyugat felé tartó buszok kikanyarodását a Budaörsi úton; a többszintes Budaörsi úti csomópont tervét viszont ellenzik a civilek. Ezt az álláspontot képviseli majd a kerület a fővárosi tárgyalásokon is. A főépítész kijelentette, hogy az önkormányzat hamarosan lakossági fórumot tart a DBR Metró és a BKK bevonásával, ennek témája Sasad és Őrmező közlekedési változása lesz.

T.D. - ÚjbudaTV