A "Making Science Make Sense” (MSMS) program célja, hogy a 10–16 éves diákok között népszerűsítse a természettudományos ismereteket, valamint hatékonyan támogassa a kémia- és biológiatanárok erőfeszítéseit. A program 1995-ben Amerikában indult, 2014 novemberétől pedig a Csodák Palotájában debütál, ahol egy éven át mintegy 200 ezer gyermek tekintheti meg az interaktív installációt, illetve vehetnek részt a csoportos és egyedi workshop-okon. -Tudásközpontú és kutatásalapú vállalatként a Bayer Hungária Kft. küldetéstudatot érez a tudományok oktatásának fejlesztésében. Az MSMS program egy a Bayer által globálisan támogatott 300 társadalmi felelősségvállalás projekt közül – mondta Gerhard Waltl, a Bayer Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Az MSMS program hazánkban három pillérre épül: a Csodák palotájában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Szent-Györgyi Albert Szakkollégium önkéntes hallgatói tizenöt alkalommal tartanak műhelyfoglalkozásokat novembertől májusig a diákoknak. Ezekre osztályok, iskolai szakkörök jelentkezését várják, akik a program weboldalán, a www.msms.hu-n regisztrálhatnak az alkalmakra. Az első évben a workshopok témája az emberi szervezet működése lesz. A foglakozásokon résztvevő középiskolások pályázhatnak a Bayer által felajánlott ösztöndíjas helyekre az MTA TTK egyhetes nyári kutatótáborába, ahol fiatal szakemberek vezetésével bővíthetik természettudományos ismereteiket.
Az MTA Természettudományi Kutatóközpontja (MTA TTK) főigazgatója, Keserű György Miklós az együttműködéssel kapcsolatban elmondta, intézménye évek óta szervez kutatótáborokat középiskolás diákoknak, akik a legmodernebb kutatási témákon dolgozhatnak a központ munkatársainak irányításával. A táborozó diákok a valódi kutatómunka nehézségeit és örömeit is átélhetik. - A Bayer által felajánlott ösztöndíjjal 2015 nyarán 7 diák vehet részt a nyári kutatótábor programjában - tette hozzá.
A 2014-es MSMS program előkészítésekor a Bayer kvalitatív kutatást készített a természettudományos tantárgyakat oktató általános és középiskolai pedagógusok között. A felmérés kiterjedt arra is, hogy melyek azok az alternatív módszerek, amelyek segítségével felkelthető, fenntartható és hosszabb távon is elmélyíthető a diákok érdeklődése a természettudományok iránt. Kiderült, hogy a szaktanárok is a kiscsoportos kísérletekben, vendégelőadók bevonásában és a különleges élményeket nyújtó, iskolán kívüli tevékenységekben látják a természettudományok oktatásának jövőjét.
T.D. - ÚjbudaTV