A héten megkezdődött a Rákóczi híd próbaterhelése, először ment keresztül rajta villamos. Egy Tatra, egy Combino és egy motoros fedett teherkocsi típusú villamossal is tesztelték az 1-es villamos pályáját. Volt, hogy a híd mindkét villamospályáján haladt egy-egy szerelvény. A villamosok a Közvágóhídtól a Budafoki útig közlekedtek, majd vissza.
A próbaterhelések arra a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület által is felvetett kérdésre is választ adhatnak, hogy a Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.
A Budapesti Közlekedési Központ megkeresésünkre elmondta, az 1-es villamos új, meghosszabbított vonalszakaszának építése a tervezett ütem szerint halad. A műszaki átadás-átvétel után kezdődhet el a Rákóczi híd február közepére tervezett statikus és dinamikus próbaterhelésének előkészítése, a hídvizsgálat és az eredmények értékelése után indulhat el az 1-es villamos az új szakaszon. Az utasforgalmi próbaüzem várhatóan kora tavasszal kezdődik.
T.D. – ÚjbudaTV