Január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. A MÁV Zrt. a támfal első megcsúszásakor lezárta az alagútnál lévő egyik vágányt és átszervezte a Déli pályaudvar közlekedését, január 31-én pedig teljesen lezárta a pályaudvart.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) független szakértőinek műszaki jelentése szerint nem terheli felelősség az újbudai önkormányzatot a Déli pályaudvar forgalmának leállításához vezető rézsűcsúszásért. A szakvélemény kimondja, hogy a rézsű megcsúszását, és ennek következményeként az alagút kapuzatának sérülését az alsó dolomitrétegen végigcsurgó rétegvíz okozta, így a Csukló utcán összegyűlt csapadékvíz nem volt hatással az eseményekre.
A MÁV legutóbbi tájékoztatása szerint a szükséges hatósági engedélyek beszerzése folyik, a helyreállítás előreláthatólag három hétig tart majd. Korábbi közlésük szerint az ideiglenes helyreállítás keretében az alagút feletti területet tehermentesítik, stabilizálják a rézsűt, megoldják a vízelvezetést, valamint eltávolítják a sérült falazati elemeket.
A Budapesti Közlekedési Központ csütörtök este közleményben tudatta, hogy soron kívül járult hozzá annak az útnak a megépítéséhez, amely a Déli pályaudvari vasúti alagút helyreállítási munkájához szükséges. Az ideiglenes útszakaszt az Alsóhegy utcához csatlakozó be- és kijáró út valamint az Alsóhegy utca és a Ménesi út kereszteződésének közelében épül, a rekonstrukciós munkákban résztvevők ezen az úton keresztül tudják majd megközelíteni az építési területet.
Újbuda Önkormányzat korábban is jelezte, hogy kész minden segítséget megadni a biztonságos vasúti közlekedés mielőbbi helyreállításához.
Újbuda