Az 1-es villamos Fehérvári út és Kelenföld vasútállomás közötti szakaszának egyesített engedélyezési és kiviteli tervei elkészültek. Jelenleg tart az építkezéshez szükséges engedélyek megszerzése. Amennyiben a kivitelezéshez szükséges forrás a BKK Zrt. rendelkezésére áll, 2016–2017-ben megvalósulhat a fejlesztés – írja lapunk kérdésére a Fővárosi Önkormányzat kommunikációs osztálya.
A szűkszavú válasz nem véletlen, hiszen az 1-es villamosból hátra van még nagyjából 4 kilométernyi szakasz, amelynek kivitelezése erős forgalmú területet érint, ráadásul a fővárosban komoly földfelszíni közlekedési fejlesztések folynak, amelyeket vélhetően érdemes kifuttatni, hogy a város, illetve az érintett területeken élők „szusszanhassanak” egyet a felújítások után.
Nem volt szűkszavú azonban a főváros a kerületben tervezett útfelújításokkal kapcsolatban: A Bocskai út, Karolina út és Fehérvári út közötti szakaszának engedélyezési tervei elkészültek – írják. Az engedélyezési eljárás tart, várhatóan 2015 tavaszán kapja meg a határozatot a Fővárosi Önkormányzat. A kivitelezési közbeszerzési eljárást 2015-ben írja ki és folytatja le a Budapesti Közlekedési Központ, majd a kivitelezést 2016-ban hajtja végre. A tervek szerint közös busz-kerékpár sávot kap az út ki mindkét irányban. Az autósok továbbra is két-két forgalmi sávon haladhatnak, rendeződik a parkolás és megújulnak a zöld felületek is. A Zsombolyai utcánál új balra kanyarodási lehetőség lesz a Nagyszőlős utca irányából.
A Budafoki út, Bogdánfy utca és Szent Gellért tér közötti szakasz felújításának előkészítését ugyancsak megkezdte a BKK Zrt. Az utca új burkolatot kap, megújulnak a járdák és rendeződik a parkolás is. A gyalogosközlekedés biztonságának növelése érdekében a kijelölt gyalogátkelőhelyeknél középszigetek létesülnek. A tervezés a Fővárosi Önkormányzat által rendelkezésre bocsátott költségkeret függvényében 2015 második félévében kezdődhet meg. A kivitelezésre 2016–2017 során kerülhet sor – írta a kommunikációs osztály.
A Fehérvári út, Csurgói út és Lecke utca közötti szakasza már idén megújul, összhangban a Fehérvári úti villamosperonok átépítésével. A Kondorosi út és Csurgói út, illetve a Lecke utca és a Bocskai út közötti szakaszok tervei most készülnek. Az utóbbi két szakasz kivitelezése 2016-ban valósulhat meg. Mindhárom szakaszon irányhelyes kerékpársávok létesülnek, teljesen megújul az útburkolat, valamint a járda és a zöld felületek.
Újbudán jelentős közösségiközlekedés-fejlesztést hajtott végre a főváros. Kérdés, lesz-e a ciklusban hasonló átalakítás még a kerületben, vagy már csak kisebb ráncfelvarrásokra lehet-e számítani? A Budapest rendelkezésére álló 320 milliárdos uniós forrásból egyelőre nem dőlt el hivatalosan, mire mennyi jut. Ezt erősítette meg a fővárosi kommunikációs osztály válasza is, mint írják, a 2014–2020-as időszakban rendelkezésre álló forrásokról hivatalosan a kormányrendelet megjelenését követően lehet biztosat mondani.
(H. Gy.)