Az elfogadott előterjesztés szerint az államháztartásért felelős miniszter az Államadósság Kezelő Központ Zrt.-n keresztül legkésőbb június 30-áig megállapodást köt a BKV Zrt.-vel és annak hitelezőivel. Az átvállalás teljesítésével a fővárosi önkormányzat által 2012 júniusában megkötött kezességi szerződések is megszűnnek.
Az Országgyűlés által június 9-én megszavazott költségvetés-módosítás alapján a BKV Zrt. 52,3 milliárd forintos tőkeösszegű adósságállományát a kapcsolódó járulékokkal együtt az állam 2015. június 30-i hatállyal átvállalja. - Az adósságkonszolidációt követően a közösségi közlekedés finanszírozásával kapcsolatos tárgyalások tovább folynak a kormánnyal. Az ennek eredményeképpen létrejövő tartós finanszírozási megállapodás megkötésével helyreállítjuk a BKV gazdálkodási egyensúlyát és biztosítjuk a fővárosi tömegközlekedés tartós finanszírozását - olvasható a főpolgármester előterjesztésében. Tarlós István szerint "alsó hangon" 20-25 milliárd forint hiányzik a budapesti tömegközlekedés büdzséjéből, az idei évi hiány pedig ebből 15 milliárd forintot tesz ki. Állítása szerint a budapesti tömegközlekedés költségvetésében "nincsenek dugipénzek", a főváros pedig nem akarja becsapni a kormányt.
A közgyűlés szünetében szólt arról is, hogy a kormány a budapesti tömegközlekedés támogatásával nem átvállal valamit, hanem az államtól átvett kötelező feladatot finanszíroz.
MTI