A pedagógusok régóta keresik a választ arra, hogyan involválható a szeretet és a humor az oktatásban. Minden gyermekcsoportnak más csal mosolyt az arcára, más módszerekkel lehet őket szorgalomra, fegyelmezett, ám mégis vidám tanulásra ösztönözni. A szakértők abban korábban is egyet értettek, hogy másképp motiválhatók az óvodások, valamint a kis- és középiskolások - mondta Kolozsváry Judit szakpszichológus.
A jó tanár legalább ötször annyit dicsér, mint amennyit szid, kifogyhatatlan a szeretethálózat építésében, egysége az állandóság és a változás, olyan új világot nyit emberségben és tudásban, amelyet a diák soha el nem felejt. A jó tanár elfogadta saját magát, egész életével tanít és nevel, nem él elzártan tanítványaitól. A jó tanár szemléletet ad, az ismeretek összefüggéseit, az ismerethálózat felépítését mutatja meg. Koherens, integráns és hiteles értékmintát jelent, nyitott és a diákkal együtt tanul. Érzéke van a különlegesre, mindenben a jót, a pozitívat, az értéket keresi.
Mindenkinek, így konferencián a pedagógusokat köszöntő Hoffmann Tamás polgármesternek is vannak történetei arról, hogy kiktől szeretett és tudott vidáman tanulni. A jó pedagógus ismérve azonban egy: nagy a felelőssége a jövő nemzedékének nevelésébe.
T. K.