Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 26. csütörtök, István Karácsony

Interaktív történelem

Újbuda   |   2017, június 30 - 10:30
Nyomtatóbarát változatSend by email

A 2016/17-es tanévben több mint 800 gyerek vendégeskedett a Hadtörténeti Múzeumban Simicskó István honvédelmi miniszter jóvoltából. A tárlatlátogatásra minden kerületi intézmény tanulói meghívást kaptak, a legtöbben az Ádám Jenő, valamint a Domonkos Pál Péter Általános Iskolából érkeztek.

Korosztályokra, tantárgyakra és tantárgyközi ismeretekre lebontott foglalkozásokkal várták a Hadtörténeti Múzeumba látogató csoportokat az elmúlt tanévben. Az interaktív múzeumpedagógiai órákon a vezetők és a gyerekek a kiállítási anyagok alapján dolgozták fel az adott történelmi kort. – Az Ádám Jenő Általános Iskolában hagyományos pedagógiai módszer, hogy nemcsak tantermi keretek között sajátítják el a gyerekek az oktatási anyagot, hanem intézményen kívül is. Ezért nem volt kérdés számukra, hogy jelentkezzünk a programra, ahol a tananyag kiegészítéseként interaktív feladatokkal, előadásokkal és szemléltető eszközökkel várták a diákokat. Ez minden korosztálynak megfelelő többlettudást és új élményeket nyújtott– fogalmazott Hajdú Katalin, az intézmény igazgatóhelyettese, aki maga is részt vett a foglalkozásokon.

A Domonkos Pál Péter Általános Iskola igazgatóhelyettese, Burkali Mónika is csak pozitív visszajelzéseket kapott. Úgy látja, nagyon jó lehetőség a diákoknak, hogy ingyenesen juthatnak hozzá egy kihelyezett, minden érzékre ható történelemórához. A legtöbb tanuló a Mátyás király uralkodását bemutató tárlatra látogatott el, ahol Hunyadi Mátyás alakjáról, a korabeli Magyar Királyságról, valamint a híres fekete seregről tartottak előadást. Szintén népszerű program volt a honfoglaláskori tárlat, ahol őseink viseletével, életmódjával, fegyvereivel és kalandozó hadjárataival ismerkedhettek meg a fiatalok.

– Digitális világot élünk, a gyermekeink sokkal több ingert kapnak manapság, mint amennyi minket ért iskolás korunkban. Ahhoz, hogy tudásuk elmélyülhessen, nekünk is többlettartalmat kell nyújtanunk; látniuk, érezniük, tapasztalniuk kell a múltat. A magyarságtudat kialakulásának egyik legmeghatározóbb feladata a gyökereink, a történelmi múltunk megismerése, és ezek az alkalmak remek lehetőséget teremtenek erre – indokolta a kezdeményezést Simicskó István. Újbuda országgyűlési képviselője nagyon pozitívan értékeli az elmúlt időszakot, mint mondja, jó látni, hogy diákok és tanárok is szívesen vesznek részt az interaktív, tanórán kívüli programokon, legyen szó parlamenti látogatásról vagy a Hadtörténeti Múzeum foglalkozásairól.

K. A.