Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 30. hétfő, Dávid

Új vezetőkkel, a régi szellemben folytatja tovább a Karinthy Színház

Újbuda   |   2020, január 17 - 10:32
Nyomtatóbarát változatSend by email

Karinthy Márton úgy rendelkezett, hogy lánya, Karinthy Vera mellett Katz Petra és Major Attila ügyvezetők vigyék tovább a Karinthy Színház ügyeit, a művészeti vezető pedig Földes Eszter színésznő lett, aki a Veszélyes forduló című darabbal rendezőként is bizonyított már – Karinthy Márton a betegágyáról látta el tanácsokkal a próbaszakaszban. Az alapító igazgató által megálmodott 38. évad és a tervezett bemutatók megvalósulnak, az új vezetők pedig már hozzáláttak a 2020/2021-es évad előkészítéséhez.

Karinthy Vera
Lehet, hogy furcsán hangzik, de halálával édesapám talán még közelebb került hozzám, mint életében. Most, hogy a színház működésében aktívabban részt veszek, egyre jobban megértem őt, azt, hogy mit miért tett Marci, és mit jelentett számára ez a világ. A munkatársak és pályatársak szemén keresztül egy sokkal pontosabb, precízebb kép rajzolódik ki előttem. A Karinthy Színház által sokkal jobban megismerem édesapámat.

Katz Petra
Öt esztendeje jelentkeztem a színházba PR- és marketingfeladatok ellátására. Akkor nem kaptam meg az állást, mert Marci úgy gondolta, két kisgyermek nagy felelősség, a kettőt együtt nem fogom bírni. Egy évvel később csörgött a telefonom, hogy azonnal kellene kezdeni, van egy hónapom, hogy összerakjak egy egyhetes fesztivált. Találjam ki a tematikát, a programot és menedzseljem le az egészet. Így jött létre a Purim, amely olyan nagy sikert aratott, hogy maradtam. Évekkel később ugrattam ezzel a kétgyerekes történettel. Nem emlékezett rá.

Major Attila
Huszonöt éves munkakapcsolat kötött össze minket Marcival. Ebből aztán később jó barátság alakult ki, én pótapaként néztem fel rá, igaz, erről soha nem beszéltünk. De minden másról igen. Amikor megtudtam, hogy a Karinthy Színház vezetését többek között rám bízta, nagyon meglepődtem. Azóta is keresem a választ, hogy miért. Valószínűleg azért, mert a színház nekem is olyan sokat jelent, mint neki, és azért is, mert egyike vagyok azon keveseknek, akik emberileg a legjobban ismerték Karinthy Mártont.

Földes Eszter
Marci a mélyvízbe dobott be azzal, hogy a Veszélyes forduló rendezését rám bízta. Fontos volt számára ez a darab – mint minden, amit a Karinthy műsorára tűzött –, így mindig felvettük neki a próbákat. Ő a betegágyán nézte végig, és tett javaslatokat a változtatásokra. A Karinthy Színház unikum magánszínházként: harmincnyolc évad, egy ember irányítása alatt, néző-, színész- és emberközpontú volt. Marci az egész lényét helyezte a teátrumba. Nem volt demagóg és hiú szakmailag. Az, hogy művészeti vezetőként dolgozhatom itt, hihetetlenül megtisztelő hivatás. Igyekszem megfelelni Marci szellemi hagyatékának, és szívvel-lélekkel vetem bele magam a Karinthy Színház jövőjének alakításába.