A call center kialakításával lehetővé vált, hogy a járvány legveszélyeztetettebb korcsoportjához tartozók otthonról kérhetnek segítséget, juthatnak fontos információkhoz. A call centerbe érkező telefonhívásokat elektronikusan rögzítik, így egy olyan adatállomány gyűlt össze, amely további elemzést is lehetővé tesz. A veszélyhelyzet kihirdetését követően 2020. március 17-től 2020. június végéig több mint 5000 értékelhető hívást és egyben kérést kaptak a call center munkatársai. Ezek sok esetben egyszerűen azonosítható kérések voltak, más esetekben viszont nagyon is egyéni problémákra kellett megoldást találni.
Az Önkormányzat intézkedése nyomán 19 állásos call center létesült, amelynek telefonos elérhetőségeit a lehető legtöbb felületen megjelentették. A call centert óvónők bevonásával működtették, amikor pedig a veszélyhelyzet enyhült és az óvónők visszatértek munkahelyeikre, az Újbudai Szociális Szolgálat vette át a call center működtetését.
A kérések, kérdések kezelésében, problémák megoldásában az Újbudai Szociális Szolgálat, a Humán Szolgáltató Központ szakemberei és a Hivatal munkatársai együttesen vesznek részt. A call center szervezését, a segítséget kérők visszahívását és a kérések továbbítását az Újbudai Szociális Szolgálat szakemberei végzik
A kérések típusait illetően a legtöbben, közel 30%-ban információkérésre használják a szolgáltatást. A hívások közel 20%-a a gyógyszertári ügyintézéssel kapcsolatos. Jelentős azoknak a száma is, akik élelmiszercsomagot kérnek, a meleg étkeztetés lehetőségét használják ki, vagy speciális vásárlások lebonyolításához kérnek segítséget. A call center segítséget tud nyújtani azoknak is, akiknek orvosi ellátással kapcsolatos kérdései vannak, házi segítségnyújtásra szorulnak, lelkisegélyre vágynak, vagy háziállatukkal kapcsolatos problémák miatt van szükségük segítségre.