Piknikhangulat az Árasztó-parton
Dél-Buda izgalmas Duna-parti szakasza idén nyár végéig horgászok, futók kietlen terepe volt, augusztus vége óta viszont piknikbútorokkal, hintával, tűzrakóhelyekkel gazdagodott a terület.
Dél-Buda izgalmas Duna-parti szakasza idén nyár végéig horgászok, futók kietlen terepe volt, augusztus vége óta viszont piknikbútorokkal, hintával, tűzrakóhelyekkel gazdagodott a terület.
Az egykori ipari környékek revitalizációjára jó példával szolgál Újbuda - emelték ki egybehangzóan a lapunknak nyilatkozó építészek. Elég Lágymányosra gondolni, ahol szépen látszik, hogy az elhagyott rozsdaövezetből miként lesz lakó- és irodanegyed. Hasonló fejlődést indíthat be a Galvani híd is, ha megvalósulnak a ma még kezdeti állapotban lévő tervek.
A szeptember utolsó hétvégéjén rövidített útvonalon, belső végállomásától Albertfalva kitérőig közlekedik a dél-budai 17-es, 41-es és 47-es villamos, ahonnan a dél-budai végállomás pótlóbusszal közelíthető meg. A villamospótlásra az Albertfalva térnél megnyílt üzletnél lévő villamos-útátjáró felújítása miatt van szükség.
A XI. kerület kiemelkedően teljesít a lakásépítések számát, illetve a már eladott ingatlanok arányát tekintve. A XXII. kerület ugyan jóval kevesebb épülő projekt helyszíne, azonban itt is hasonlóan magas a már megvásárolt lakások aránya.
Augusztus 28-tól újabb 20 dél-budai megállót korszerűsítenek Budapesten. Hasonlóan a nyár végéig átépülő Fehérvári úti és Bartók Béla úti peronokhoz, az Alkotás, Budaörsi és Villányi úti villamosok megállóhelyei is akadálymentesek lesznek október közepére. A beruházás miatt ismét változik a budai villamosok közlekedése, az aktuális forgalmi rend itt érhető el.
A kormány úgy döntött, hogy Budapesten négy nagy, kiemelt egészségügyi centrumra van szükség, köztük a kelenföldi szuperkórházra is.
Társadalmi egyeztetést kezdeményez a Budapesti Közlekedési Központ a budai fonódó villamoshálózathoz kapcsolódó, várhatóan évvégtől bevezetendő villamos- és buszhálózati változásokról. A terveket megismerni és véleményezni november 10-éig lehet.
Szeptember 21-27. között villamosvágány-építési munkák miatt jelentősen változik több dél-budai villamosjárat közlekedése. A XI. kerületi Fehérvári úton villamosvágány-építési munkákat végeznek, ezért hétfőtől péntekig a 18-as, a 41-es és a 47-es villamos külső végállomásától csak Újbuda-központ M-ig közlekedik, belvárosi szakaszukon autóbuszokkal vagy másik villamosra átszállva lehet utazni.
Ikonikus épület, folyamatos és innovatív fejlesztéseknek, tágas, alakítható tereknek, magas szintű, a bérlői igényekre szabptt szolgáltatások – többek között ezért népszerű az irodapiacon régi és bérlők számára egyaránt Dél-Buda meghatározó irodaháza, a Dorottya Udvar.
Egyre kevesebb üres iroda van Budapesten, az első negyedében arányuk 2,8 százalékponttal csökkent a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva. Ez mintegy fél százalékponttal kevesebb, mint az előző negyedévben volt, közölte a Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF).
A budai, valamint az újbudai tömegközlekedési fejlesztések nyomán új csomópont és forgalmi központok alakulnak ki, míg mások szerepe háttérbe szorul. Mindez erőteljesen érinti a kerület gazdaságát és kereskedelmét, illetve az érintett pontokon a kerület arculatai is változik, modernizálódik.
Dél-Buda is bekerülhet a budapesti közbringarendszerbe. Huszonegy gyűjtőállomással és ötven új kerékpárral bővül ugyanis a Mol Bubi közbringarendszer - a Fővárosi Közgyűlés döntése szerint. A szoftverhibák miatt késve átadott rendszer után 180 millió forintos kötbért fizettet a fejlesztővel a főváros, ebből 153 milliót fordítanak a huszonegy új, érintőképernyős terminál és az ötven új kerékpár üzembe helyezésére.
Ketten sérültek meg, és legalább egyikük súlyosan, amikor két személyautó ütközött egymásnak Dél-Buda központjában - értesült a HavariaPress.