A BKV az évforduló alkalmából Facebook-oldalának borítóképére hirdetett pályázatot, amelyre a budapesti metró jelenéhez vagy múltjához kapcsolódó fotókkal és videókkal lehet jelentkezni.
A kiírás szerint az anyagokat április 15-ig várják, a fotókból folyamatosan válogatnak közösségi oldalukra. Minden pályázónak ingyenes belépést kínálnak a BKV budapesti vagy szentendrei múzeumába, amint azokat megnyithatják. A két kategória nyertese pedig a veszélyhelyzet elmúltával ellátogathat egy általa megjelölt BKV-telephelyre. A BKV az évforduló alkalmából Facebook-oldalán válogatást ad azokból a minikoncertekből is, amelyeknek korábban a metróállomások adtak helyet, de a metróról szóló virtuális múzeummal is várják a közönséget. Az első metróvonalat 50 évvel ezelőtt, 1970. április 2-án adták át Budapesten. Az első, már utasokat is szállító metró 1970. április 3-án 04.10-kor gördült ki a telephelyről. Noha a földalatti villamos vasút a metró közvetlen előzményének tekinthető, a budapesti metróközlekedést - eltérő rendszerük miatt - az M2 átadásától számítják - írják.
Mint felidézik, a metró építése és indulása nagyon érdekes korszakot jelentett a metróüzemben dolgozó szakértők számára, hiszen megjelent egy új városi tömegközlekedési eszköz. Már maga a tervezés is sok érdekes feladat, megoldandó probléma elé állította a mérnököket, építőket. Az Astoriánál például úgy kellett aluljárót kialakítani, hogy a munkagödör fölött menetrendszerűen járt a villamos. Az építés során is számos nehézség merült fel, amelyre nem lehetett korábban felkészülni. MTI