Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
október 17. csütörtök, Hedvig

A Jövő Pedagógusa

Újbuda   |   2019, szeptember 3 - 12:26
Nyomtatóbarát változatSend by email

Salamon Péterné, az Újbudai Petőfi Sándor Általános Iskola tanítója nyerte azt a pályázatot, amelyet az önkormányzat és az Újbuda Smart 11 Üzemeltető és Fejlesztő Nonprofit Kft. írt ki tavasszal A Jövő Pedagógusa címmel. A tanárok egy olyan 45 perces, digitális eszközöket alkalmazó tanórával pályázhattak, amelyet a kerületi iskolák okostantermei­ben lehet megtartani.

Már gyermekkorában is úgy tervezte, hogy tanítani szeretne?
Három cél élt bennem. A tanítás mellett nagyon vonzott az ügyvédi és az orvosi pálya is. Bár felmenőim között nem voltak pedagógusok, végül mégis ezt választottam.

Hogyan került Újbudára?
Budafokról származom, de már Albertfalván éltem, amikor befejeztem a főiskolát 1993-ban. A gyakorló tanításom helyszíne a Petőfi volt, ám a főiskoláról Zuglóba szerettek volna küldeni, ezt a helyet pedig egy zuglói csoporttársamnak jelölték ki. Szépen megkértük őket, hogy cserélhessünk. Nagyon örültek nekem az itt dolgozó kollégák, és azóta is jól érzem magam a Petőfiben.

Milyennek kell lennie a jövő pedagógusának?
Alkalmazkodónak. Alkalmazkodni kell a környezethez és előrelátóan dolgozni. Fontos, hogy még a gyerekek előtt megismerjük az okos­eszközök használatát, de az általuk megszerzett tudást is merni kell behozni a tan­órákra, alkalmazni az oktatásban.

Milyen tanórával nyerte meg a pályázatot?
Áprilisban adták át nálunk az első okostantermet. A Smart 11 Kft. oktatója segített minket a SEOS program megtanulásában, ami a táblát köti össze a gyerekek által használt tabletekkel. Nagyon sokan elvégezték az iskolánkból a tanfolyamot, tizenöten 32 pályázatot nyújtottunk be. Én három digitális órát is beküldtem: egy legórobotost, egy kosárlabdás matematikaórát, és a végül első helyen végző subnautika matematikaórát. Igazából a gyerekeknek és egy kollégámnak köszönhetem a díjat. A gyerekek kértek, hogy a jópofa, víz alatti világot bemutató környezethez is készítsek egy órát, és egy kollégám biztatott, hogy mindenképpen töltsem fel a pályázatok közé, annyira jól sikerült.

Mit tesz hozzá az okostanterem az oktatáshoz?
Nagyon fontosnak tartom, hogy ezekkel az eszközökkel ne csak informatikaórán találkozzanak a gyerekek, hanem bármilyen más órán is. A gyerekek motiváltak ezek használatára, és miközben feladatokat oldanak meg rajtuk, a tanulásban is motiváltabbá válnak. Külön meglepetés volt, hogy akadtak tanulók, akik ötletekkel, egyéb háttérmunkával járultak hozzá, hogy újabb digitális tanórákat valósíthassak meg. A Smart 11 Kft. sem engedte el a kezünket, folyamatosan segítenek minket ötleteink megvalósításában. Sok olyan fejlesztést kértünk tőlük, amit eredetileg még nem tudott a rendszer, de ők készséggel megoldották, így még többet, szebbet és jobbat tudunk alkotni a digitális tanórákon.

Újbuda Önkormányzata és az Újbuda Smart 11 Üzemeltető és Fejlesztő Nonprofit Kft. folytatni kívánja A Jövő Pedagógusa programot, és a tervek szerint rendszeresen meghirdetik a pályázatot. A következő kiírás várhatóan még idén megjelenik.

(Dabis B. Silvius)

LEGFRISSEBB
OLVASTA?
×

LAKOSSÁGI FELHÍVÁS az erdő- és szabadtéri tüzek megelőzésére  

Az enyhébb tavaszi időjárás beköszöntével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tűzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és a tűzmegelőzés alapvető szabályaival.