A Budapesti Fejlesztési Központ Zrt. (BFK) a https://ujdunahid.hu/ weboldalon grandiózus látványtervekkel mutatta be a tervezett új, korábban Galvaninak nevezett híd terveit.
A BFK közlése szerint városi hidat terveznek építeni, de az általuk a hídon várt forgalom nagysága megegyezik az M0-ás legforgalmasabb szakaszáéval. Az Andor utca forgalma napi 9000, a Szerémi út déli szakaszáé pedig napi 9500 autóval növekedne, anélkül hogy az Andor utcával kapcsolatban bármiféle vizsgálatot, módosítást végeznének, hiszen a BFK a tervezés határaként a Fehérvári utat jelölte meg. E két hatalmas autómennyiség a Szerémi út és a Galvani utca kereszteződésében, jelzőlámpás csomópontban futna össze.
Véleményem szerint az Andor utca nem képes ezt a megnövekedett forgalmat elvezetni.
Miközben a pesti oldalon különböző tervek készülnek az út részleges felszín alá vitelére, a budai oldalon semmi hasonló sincs, még a potenciális elképzelések között sem. A tervek szerint a Galvani út déli oldalán található ősfás terület is áldozata lesz az építkezésnek, hiszen az ott található épületeket lebontják, a fákat pedig kivágják. Ezek a fák nekünk pont olyan értékesek, mint Pesten, a Határ út mellett lakóknak a kiserdő!
Mint a tervezett hídfő közelében élők képviselője az alábbi feltételeket fogom képviselni a BFK-val folytatott tárgyalásokon:
• az Andor utca forgalmát nem növelni, hanem csökkenteni szükséges;
• elvárjuk, hogy ez a forgalmat a felszín alatt vezessék el a sűrűn lakott övezetekben;
• a híd budai levezető útjának tervezési határa nem lehet a Fehérvári út, a teljes M1–M7-ig tartó útszakaszt vizsgálni kell;
• a Galvani út melletti telken lévő fákat meg kell védeni a kivágástól;
• a tehergépjármű-forgalmat teljesen ki kell tiltani az Andor utcából;
• a Galvani híd legyen valódi városi híd, nem lehet célja az agglomerációból érkező forgalom bevonzása, hanem a Duna két oldalán lakók helyi közlekedési igényeit kell szolgálnia.