– Következő kampányuk, a Latin Láz programsorozat a focivébéhez kapcsolódik. Salsa- és argentintangó-bemutatókkal, capoeira- és dobelőadásokkal, koktélbemutatókkal és különleges dekorációval idézik meg a latin életérzést. Mennyire mozgatják meg az ilyen rendezvények a kerületben élőket?
A ház nyitását követően azt láttuk, hogy az a közönség, aki az Allee-ba jár, erőteljesen fogékony a kulturális, ismeretterjesztő eseményekre, és ilyen jellegű rendezvényeket kevésbé karolnak fel más áruházak. Szerencsésen találkozott egymással a mi gondolatunk és a célcsoport. Egy ekkora bevásárlóközpont, mint az Allee mindenkihez szólni akar. Mi a programokkal főként a 25 évnél idősebb korosztályt szólítjuk meg. Ha bárki szétnéz az Allee-ban, azt látja, hogy nálunk – más bevásárlóközpontokhoz képest – magasabb az idősebb korosztály képviselőinek száma. Ennek nagyon örülünk, mivel ez azt jelenti, ők is tudnak azonosulni a házzal. Emellett folyamatosan igyekszünk a családokra is koncentrálni.
– Mennyire érzik magukénak az Allee-t az újbudaiak?
Úgy vélem, nagyon. Minden évben készíttetünk egy Gfk-kutatást, amelyből az derül ki, hogy megnyitása óta az Allee az újbudaiak kedvenc bevásárlóközpontja. Nyilván a közelsége miatt is, és mert egyszerű elérni. Vásárlóink túlnyomó többsége a XI. kerületből érkezik, 2013-as látogatószámunk meghaladta a 16 milliót. Ez nagyon komoly szám. Azt jelenti, hogy napi szinten átlagosan 45 ezer ember jön be az Allee-ba, és nem ritkák az olyan napok – ünnepek és hosszú hétvégék –, amikor a látogatószám a 60–70 ezret is átlépi.
– Hozott-e változást a metró elkészülte?
Érdekes, hogy ennek hatása közvetlenül nem érződik. Elsősorban arra számítunk, hogy a Móricz Zsigmond körtér felől érkezők száma növekedhet. Az embereknek meg kell szokniuk a 4-es metrót, az új megállókat – úgy gondoljuk, ennek hatása egy szépen lassan növekvő szám lesz a következő fél évben.
– Az épületet kívül-belül kihasználják. Ebben segít a vásárcsarnok közelsége?
Egy tradicionális kiskereskedelmi központ volt itt az elmúlt évtizedekben.Szerintem kiváló a vásárcsarnok összhatása az Allee-val, ezért is alakulhatott ki egy kellemes-kényelmes sétálóterület a bevásárlóközpont körül, amit igyekszünk éttermekkel-kávézókkal megtölteni.
– Miben látja egy áruház sikerét? Mennyiben múlik az a környezeti adottságokon?
Egy bevásárlóközpont sikere számos tényezőtől függ. Az első, talán az egyik legfontosabb a helyszín, hogy hova épül. Ez nem azt jelenti, hogy kevésbé frekventált helyen biztos sikertelenségre van ítélve a beruházás, de az biztos, gyorsabb sikereket tud elérni, ha jó helyszínen van. Ez a legfontosabb. Ezután persze rengeteg olyan faktor következik még, amely hatása összeadódik – milyen a háznak a bérlői összetétele, milyen márkák jelennek meg, az atmoszférája, vannak-e zöld növények, tiszta-e, biztonságos-e, milyen a marketingmunkája, megfelelően kommunikálják-e azt, ami a vásárlót várja. Millió egyéb apróság.
– Az Etele térre tervezett bevásárlóközpont konkurenciának számít-e majd?
Véleményem szerint egy jó helyszínről beszélünk ennek kapcsán, hiszen az Etele tér, a Kelenföldi pályaudvar és környéke a XI. kerület, illetve Dél-Buda egyfajta kapuja. Ha ott egy megfelelő színvonalú bevásárlóközpont épül, az igenis konkurenciája lesz az Allee-nak. Talán a mi előnyünk a lokáció, ami egy tanult lokáció, és az a pár év, amivel előrébb járunk.
K.V.