Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 17. szerda, Rudolf

Bárczy István-díjas a Montágh gyógypedagógus igazgatónője

Újbuda   |   2019, július 9 - 10:00
Nyomtatóbarát változatSend by email

Györeiné Boross Csilla évekig dolgozott gyógypedagógusként, készségfejlesztő szakiskolában folytatott közismereti képzést, a fejlesztő nevelő-oktató tevékenységben, az utazó gyógypedagógusi hálózatban vezetőként működött közre. A XII. kerületből jár dolgozni az Újbudai Montágh Imre Általános Iskola, Óvoda, Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménybe, amelynek 2012 óta vezetője.

Meglepődött, amikor megtudta, hogy megkapja ezt a rangos fővárosi elismerést?

Hosszú ideig néma volt a telefon, amikor közölték velem, hogy én vagyok az egyik kerületi díjazott. Nagyon örültem, de mindig azt mondom, hogy a mögöttem álló nevelőtestület kiváló munkája is kellett hozzá, hogy átvehessem a Bárczy István-díjat. Úgy tekintek rá, hogy ezt a sikert intézményünk érte el.

Hogyan választotta a gyógypedagógusi pályát?

Szüleim pedagógusok voltak, ez volt a családi indíttatás. Óvónőként kezdtem vidéken, ott találkoztam olyan gyerekekkel, akik képességeikben eltértek a többiektől. Nagyon szerettem volna segítséget nyújtani tanulásukhoz, fejlődésükhöz, ezért döntöttem úgy, hogy gyógypedagógusi diplomát is szerzek. Huszonhat éve kerültem a Montágh Imre iskolába, ahol autizmus-spektrumzavarral küzdő gyerekekkel kezdtem foglalkozni. Soha nem adtuk fel a küzdelmet, újabb és újabb módszereket próbáltunk ki asszisztens kolléganőmmel. Tizenhét éven át tanítottunk egy csoportot az általános iskolától a szakiskoláig. Fontosnak tartom, hogy a tapasztalatokat vezetőként átadjam kollégáimnak.

Miben mutatkozott meg eredményességük a Montágh iskolában?

Gyógypedagógiai iskola esetében egy gyerek fejlődését csak saját magához képest tudjuk mérni. Mi összetett gyógypedagógiai intézmény vagyunk. Tanulóink között vannak, akik a nyolcadik osztály után a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Újbudai Szakiskolájában tanulnak tovább. Onnan azt a visszajelzést kapjuk, hogy a gyerekeink megfelelő, jó tudással érkeznek. Van saját intézményünk a középsúlyos esetek fejlesztésére, akiknél nap mint nap látom az eredményeket. A napokban nyílt meg a Budafoki Könyvtárban a készségfejlesztő iskolai tanulók munkáiból egy kiállítás, amelynek hagyománya van nálunk. Évről évre látjuk, hogyan fejlődnek a gyerekek készségei, kreativitásuk, hogyan lesznek egyre fegyelmezettebbek és kitartóbbak, és ez nagyon fontos számunkra.

Milyen tervekkel vág neki a jövőnek?

Nagyon boldog vagyok, hogy két óvodai csoporttal bővülhetünk jövőre, ahol az autizmus-spektrumzavarral küzdő gyerekekkel foglalkozhatunk. A korai fejlesztés kiemelt jelentőségű, gyerekeink minél hamarabb kapnak szakmai segítséget, annál jobb eredményeket érhetünk el. Az intézményben pedig az innovációs folyamatok bővítésén dolgozunk. Meggyőződésem, hogy mindig mindent lehet még jobban végezni, erre biztatom kollégáimat is, hiszen az a legfőbb feladatunk, hogy mindent megtegyünk a gyerekek fejlődéséért.

(Dabis Balázs Silvius)