A jogszabály értelmében az ügyfelek tartozását - közös megállapodás alapján - a régi szolgáltató engedményezheti az átvevő szolgáltató felé, azonban a Főgáz nem kíván élni a lehetőséggel, így a régi szolgáltató felé kell rendezni a tartozást. Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) szóvivője szerint a felhalmozott összeg kifizetéséig nem indítható újra a szolgáltatás a kikapcsolt fogyasztóknál, 6 hónapon túli kikapcsolás esetén pedig még műszaki ellenőrzést, nyomáspróbát is végre kell hajtani.
A hivatal felmérése szerint elmúlt években lassú javulás mutatható ki valamennyi ügyfélszolgálatnál, az új szolgáltató pedig azt ígéri, hogy az ügyfélszolgáltatás rendszere fejlődik majd. Ezt biztosítja például, hogy a MEKH mindhárom - Tigáz, E.ON, GDF Suez - szolgáltatóváltás esetében olyan tervet kér a Főgáztól, amely bemutatja, hogyan tájékoztatja a fogyasztóit - mondta a szóvivő. Hangsúlyozta profi ügyfélszolgálat kell, pontos tájékoztató a mérőóra leolvasásáról, a panaszkezelés módjáról és az elérhetőségről.
MTI