Elkallódott útlevelet, hegedűt, íjfelszerelést, lélegeztető készüléket és húszkötetes Révai lexikonsorozatot is találtak már a Mávdirekt segítségével, de az utasok kerestek kerekesszéket, sőt elhagyott hozzátartozót is - közölte a MÁV-START.
A társaság szerint jellemzően a Mávdirektet hívják az utasok, ha elhagyott poggyászuk után érdeklődnek. Ez azért is előnyös, mert a központ munkatársai nemcsak a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálókat, hanem a vasútállomásokon dolgozókat is elérik. Minél előbb telefonál valaki, annál nagyobb eséllyel kerül vissza hozzá az elveszített poggyász - állítják.
Érdekességként említették: olykor nem elveszett tárgy, hanem egy hozzátartozó vagy ismerős megkereséséhez kérik a Mávdirekt segítségét. Ily, ilyen esetben az állomások hangosbemondóit használják keresésre. Előfordult olyan is, amikor egy szülő nem érte el vonaton utazó gyerekét, majd a Mávdirekten jelezve ezt a kalauz a személyleírás alapján megtalálta a gyermeket - közölte a MÁV-START.
A vasúttársaság 2012 óta központosított nyilvántartást vezet a talált tárgyakról, amelyhez valamennyi ügyfélszolgálati munkatárs hozzáfér.
MTI