Az Ékszerelmére dalai két évtizede, az ezredforduló előestéjén íródtak, addigra alakult ki végleg a Quimbyre máig jellemző alteres, rockos hangzás is. Kiss Tibiék a dalokat azóta – bevallásuk szerint - éretebb fejjel, kifinomultabban adják elő, közülük többet át dolgoztak, de jó érzés nekik visszahallgatni a régi “stúdiógörcsös” felvételt, ami kamaszkorukat, ifjúságukat idézi fel. - Olyan ez, mint egy időutazás - mondta Varga Livius ütős, aki Gerdesits Ferenc dobossal több spontán poént és sztorit is elmesélt: például, hogy egy brazil ütőhangszerrel olyan nehezen boldogult Livius, hogy a gyors ritmusokat végül a Gerdesits játszotta fel a lemezre. Kiss Tibi a Mennyből az angyal egyik sorát hagyta nyitva az utolsó pillanatig és végül Gerdesitsék másik zenekara, a Marlboro Man egyik dalrészletét írta át. Az “akváriumban, felfordultak a halak, ők se bírták ki, hogy elhagytalak” részletből születt a “terráriumban az unalomtól felfordult a kígyó” verssor.
A lemezborító és az album címe a grafikus ötlete volt, aki mindenáron emberi agyba ágyazott testékszert akart fotózni a szójátékhoz, de végül beérte egy kevés nyers csirkehússal is.
A programhoz kiállítás is tartozott, ezen bemuttak több ezredfordulós zenekari relikviát és az album felvételekor készült fényképet is.
A Quimby ősszel kilenc állomásos turnéval ünnepli az Ékszerelmére huszadik évfordulóját, nemcsak a lemez dalait adják majd elő, hanem az akkori partik hangulatát is felelevenítik. Az A38-on december 20-án szólal meg újra az Alleluja, az Androidő, a Libidó és a többi nagyszerű dal.
D. B. S.