Szakértők szerint nem valószínű, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben, néhány száz forinttal olcsóbb ajánlat miatt váltsanak biztosítót az autósok idén a kötelező biztosítási kampányban. A netrisk.hu 4 ezer, év végén kgfb-t váltó ügyfele körében végzett felmérést. A megkérdezettek 18 százaléka vélte úgy, hogy 1000 forint díjkülönbség már ösztönöz a váltásra, míg 52 százalékuk ezt 2000 forint feletti összegben jelölte meg.
A biztosítás.hu is ez utóbbit valószínűsíti. Azzal magyarázzák, hogy az évközi kis mértékű, de folyamatos díjemelkedést az autósok elfogadják, és erre számítanak a kampányban is. A biztosítót váltók száma várhatóan azonos lesz a tavalyi közel 300 ezerrel, vagy pedig minimálisan csökken: mindkét alkusz 250-280 ezer közé teszi a számukat. Még kérdés, hogy miként hat a kampányra az Astra biztosító csődje, amely kihatott a magyarországi fióktelepére is. A biztosítás.hu véleménye szerint ez nem lesz jelentős, mert az autósok jellemzően továbbra is a legolcsóbb díjakat keresik, viszont akik már leszerződtek valahová, az Astra-ügy hatására jobban elfogadják a díjaik kismértékű emelkedését. A netrisk.hu felmérésében viszont a megkérdezettek 63 százaléka egyetértett azzal az állítással, hogy az Astra esetéből okulva a jövőben a kötelező biztosítás esetében is jobban oda fog figyelni az ügyfél a biztosító-választásra. Vagyis nagyobb súlya lesz a megbízhatóságnak. Miután 2010 óta az autó vásárlásától számítva egy évig tart a kgfb hatálya, egyre kevesebb autó biztosítási évfordulója esik az év végére, következésképpen a kampányba. Az idén a járműállomány mintegy 40 százalékára, 2 millió autóra kell az év utolsó napjáig megújítani a kgfb-szerződést.
MTI