Átadták az Építőipari Nívódíjakat az Építőipari Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) ünnepi évzáró közgyűlésén pénteken. A felhívást idén tavasszal tizennyolcadik alkalommal hirdette meg az Építőipari Mesterdíj Alapítvány Kuratóriuma (ÉMA). A nyolc kategóriában kiírt pályázatra – a korábbi évekhez hasonlóan – minimálisan 100 millió forint nettó végszámla értékű, legalább egy évvel korábban használatbavételi engedélyt kapott létesítménnyel jelentkezhetett a megvalósító szervezetek bármelyike. A bírálat fő szempontjai nem változtak a tavalyi évhez képest, összesen 11 projektet részesített nívódíjban, emellett 3 kapott elismerő oklevelet.
Az Építőipari Nívódíjat tanúsítvány és a létesítményen elhelyezett, az alkotók megnevezésével ellátott bronztábla testesíti meg. A táblák ünnepélyes felavatására 2018 tavaszán kerülhet sor.
A 2017. évi építőipari nívódíjasok:
Közlekedési létesítmény kategóriában/Komplex infrastrukturális létesítmény kategóriában
Kelenföldi pályaudvar térsége, Nyugati kijárat, M1-M7 autópálya bevezetés módosított csomópontjának megvalósítása (XI. ker.)
- Építtető: Budapesti Közlekedési Zrt.
- Tervező: FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.
- Generálkivitelező: Swietelsky Magyarország Kft. (Budapest)
- Lebonyolító: Budapest Közút Zrt. Metró Mérnök Igazgatóság
- Alvállalkozó: Jakosa Építő Kft. (Budaörs)
- Alvállalkozó: Út-Őr Forgalomtechnikai Kkt. (Budapest)
- Alvállalkozó: Siemens Zrt. (Budapest)
Az M1-M7 autópálya bevezető szakaszának összekötése a Kelenföldi pályaudvarral és a 4 számú METRO végállomással valódi mérnöki bravúr. Magyarország legterheltebb útszakaszának - melyen több mint 100.000 egységjármű halad át naponta - átépítése a forgalom 2x3 sávon történő fenntartása mellett másfél év alatt több mint 50 ideiglenes forgalomterelési fázisban volt megvalósítható. A területen található nagyszámú közművek átépítése (távhő, víz, csatorna, gáz, elektromos és hírközlési hálózatok) és a nem szokványos közlekedés fenntartási és műszaki problémáink megoldása az idő szorításában rendkívüli szervezettséggel, kreativitással és újszerű mérnöki megoldásokkal volt lehetséges. A végeredmény, a közúti, a vasúti és a tömegközlekedési hálózatok összekapcsolása egy intermodális csomópontba világvárosi színvonalon született meg.
Fotó: magyarepitok.hu
Középület kategóriában
Meséskert Tagóvoda „16 csoportos passzívház óvoda” (XIII. ker.)
Középület / Kereskedelmi és vendéglátó építmény kategóriában
Hotel Moments (VI. ker.)
Középület / Sport és szabadidős kategóriában
Pannonhalma, Kosárlabda Csarnok
Középület / Oktatási létesítmény kategóriában
Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-tudományi Kar számára 600 férőhelyes Hallgatói kollégium (VIII. ker.)
Középület / Oktatási létesítmény kategóriában
CEU Közép-Európai Egyetem új épülete (V. ker.)
Középület / Egyházi létesítménykategóriában
Mátraverebély - Szentkút Nemzeti Kegyhely komplex, részben műemléki rekonstrukciója
Műemlék-helyreállítás, építmény rehabilitáció kategóriában
Szombathely, Püspöki Palota lebombázott épületrész helyreállítása, homlokzat-és tetőhéjazat felújítása
Műemlék-helyreállítás, építmény rehabilitáció kategóriában
Gyulai Almásy kastély, látogatóközpont
Környezetvédelmi és Vízügyi létesítmény kategóriában
Szeged belvárosi árvízvédelmi rendszer fejlesztése
Elismerő oklevélben részesültek
Középület kategóriában
Kőbányai Rece-fice Óvoda és Manóvár Bölcsőde
Középület / Egyházi létesítmény kategóriában
Szentlélek Templom, Veresegyház
Környezetvédelmi és Vízügyi létesítmény kategóriában
Komárom, Almásfüzitő Árvízvédelmi Öblözet Árvízvédelmi Biztonságának Javítása
forrás: http://magyarepitok.hu