A március 11. és július 3. között lejáró okmányok Magyarországon december 15-éig érvényesek. Az intézkedés vonatkozik a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényesség idejére is írták.
A letelepedési, tartózkodási, bevándorlási engedélyekre azonban eltérő szabályok vonatkoznak - hívták fel a figyelmet.
A veszélyhelyzet ideje alatt több mint 660 ezer okmány érvényessége járt le, az új kormányrendeletnek köszönhetően kellő idejük lesz az állampolgároknak az ügyintézésre. Könnyítés az is, hogy a legtöbb elkészült okmányt a veszélyhelyzet után is postai úton kézbesítik, egyszerűbb lesz a vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés, és újraindulnak a kormányablakbuszok is, amelyek menetrendje a kormanyablak.hu oldalon érhető el.
A közlemény szerint a járvány elleni eredményes védekezés részeként a kormány meghosszabbította a veszélyhelyzet alatt lejáró okmányok érvényességi idejét, hogy csökkentse az ügyfélszolgálaton a személyes találkozások számát. Ennek köszönhetően a kormányablakok ügyfélforgalma a veszélyhelyzet ideje alatt mintegy 2,4 millióval kevesebb volt, mint 2019 azonos időszakában - írták.
Kormányablakbusz segíti az ügyintézést Szombattól Budapesten is kormányablakbusz áll az ügyfelek szolgálatába a személyi okmányokkal kapcsolatos gyorsabb és kényelmesebb ügyintézésért - közölte a fővárosi kormányhivatal. A közlemény szerint a nyár végéig a hétvégéken kitelepülő "mobil kormányablak" frekventált helyszíneken biztosít lehetőséget az ügyintézésre. |
MTI