Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 26. csütörtök, István Karácsony

Fél évvel tovább érvényesek a lejárt okmányok

Újbuda   |   2020, június 19 - 13:00
Nyomtatóbarát változatSend by email

A kormány 180 nappal meghosszabbította a koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzet ideje alatt lejárt, vagy annak megszűnését követően 15 napon belül lejáró okmányok érvényességét - közölte a Miniszterelnökség.

A március 11. és július 3. között lejáró okmányok Magyarországon december 15-éig érvényesek. Az intézkedés vonatkozik a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényesség idejére is írták.
A letelepedési, tartózkodási, bevándorlási engedélyekre azonban eltérő szabályok vonatkoznak - hívták fel a figyelmet.
A veszélyhelyzet ideje alatt több mint 660 ezer okmány érvényessége járt le, az új kormányrendeletnek köszönhetően kellő idejük lesz az állampolgároknak az ügyintézésre. Könnyítés az is, hogy a legtöbb elkészült okmányt a veszélyhelyzet után is postai úton kézbesítik, egyszerűbb lesz a vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés, és újraindulnak a kormányablakbuszok is, amelyek menetrendje a kormanyablak.hu oldalon érhető el.
A közlemény szerint a járvány elleni eredményes védekezés részeként a kormány meghosszabbította a veszélyhelyzet alatt lejáró okmányok érvényességi idejét, hogy csökkentse az ügyfélszolgálaton a személyes találkozások számát. Ennek köszönhetően a kormányablakok ügyfélforgalma a veszélyhelyzet ideje alatt mintegy 2,4 millióval kevesebb volt, mint 2019 azonos időszakában - írták.

Kormányablakbusz segíti az ügyintézést

Szombattól Budapesten is kormányablakbusz áll az ügyfelek szolgálatába a személyi okmányokkal kapcsolatos gyorsabb és kényelmesebb ügyintézésért - közölte a fővárosi kormányhivatal. A közlemény szerint a nyár végéig a hétvégéken kitelepülő "mobil kormányablak" frekventált helyszíneken biztosít lehetőséget az ügyintézésre.
A kormányablakbusz a mostani hétvégén 8 és 16 óra között a IX. kerületi Lurdy Ház bevásárlóközpont parkolójában várja az ügyfeleket. A helyszínen ügyfélkapu-regisztrációra, személyi okmányokkal (személyi igazolvány, lakcímkártya, jogosítvány, útlevél) és diákigazolványhoz szükséges NEK-regisztrációval kapcsolatos ügyintézésre lesz lehetőség. A buszban igényelt igazolványokat - a helyszínen átvehető lakcímkártyát és az ideiglenes személyi igazolványt kivéve - postai úton kézbesítik.
A kormányhivatal a további helyszínekről és időpontokról a www.kormanyablak.hu oldalon és Facebook-oldalán ad tájékoztatást a későbbiekben.

MTI