Herczegh Anita a látogatás után elmondta, régóta tervezte, hogy ellátogat a Pető-intézetbe közvetlen tapasztalatokat szerezni az ott folyó munkáról. Közölte, tapasztalata szerint sokféle, személyre szabott képzést nyújt az intézet fejlettség és életkor szerint. Hozzátette: az ott dolgozó konduktorok rövid idő alatt is eredményesen fejlesztik a gyermekeket a Pető-módszerrel, amely mind nekik, mind szüleiknek sikerélményt ad.
A köztársasági elnök felesége bepillantást nyert a felnőtt konduktori képzésbe, ellátogatott egy integráló és egy korai fejlesztést segítő csoportba, valamint a nemzetközi csoport munkájával is megismerkedett.
Zsebe Andrea, a Pető András Főiskola rektora az MTI-nek elmondta, az intézmény két új irányba szeretne továbblépni. Az egyik irány a konduktív fejlesztő módszernek a magyarországi és határon túli kiterjesztése lenne. A másik fejlesztési irány a konduktorképzés megújítása lesz, figyelembe véve a szakmai és társadalmi elvárásokat. Ebbe beletartozik a konduktorképzésben a gyakorlóhelyek bővítése, a hallgatók naprakész információval való ellátása az új fejlesztő irányokról, az új műtéti eljárásokról, valamint a teammunka fejlesztése úgy, hogy az eddigi pedagógiai alapelvek nem változnak.
A rektor hozzátette, a 330 fős hallgatói létszámot 500-ra szeretnék bővíteni, ehhez új képzéseket kell kidolgozni. Kiemelte, a Pető-intézet erős intézmény, szakmailag végiggondolt stratégiával és fejlesztéssel rendelkezik.
Fotó: MTI
Herczegh Anita, Áder János köztársasági elnök felesége (b) és Feketéné Szabó Éva,
a Pető András Főiskola rektorhelyettese (b2) a Pető-intézetben 2016. április 12-én.
Zsebe Andrea elmondta, többszörös a túljelentkezés főiskolai képzésükre, a legfrissebb felvételi adatok szerint 476-an jelentkeztek, a felsőoktatási intézmény 77 hallgatót vehet fel.
A Pető András Főiskola - közismert nevén a Pető-intézet - a központi idegrendszeri sérülés következtében mozgásakadályozottá vált gyermekek és felnőttek fejlesztését végzi az iskola névadójáról elnevezett módszerrel.
A módszer lényege, hogy az idegrendszer a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új "kapcsolatok" kiépülésének lehetőségével, és ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók. Ezért nevezte el Pető András (1893-1967) orvos a módszerét konduktívnak, azaz rávezetésnek.
A budapesti Pető-intézet a világhírű konduktív pedagógia oktatási és kutatási központja, a fogyatékosügy és az esélyegyenlőség nagy múltú intézménye, amely több mint húsz országgal áll szakmai együttműködésben.
A főiskola négyéves, nappali tagozatos, államilag támogatott konduktor alapképzésén a hallgatók elsajátítják a komplex fejlesztő tevékenységet, és tanító, valamint óvodapedagógus specializációt is nyújtanak a hallgatók számára.
Az intézmény 2014. szeptember 1-jével került állami fenntartásba.
Herczegh Anita látogatása végén egy a gyerekek által készített rajzot kapott ajándékba.
MTI