Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
szeptember 24. péntek, Gellért, Mercédesz

Idén is RobonAUT a Műegyetemen

Újbuda   |   2020, március 5 - 16:20
Nyomtatóbarát változatSend by email

Tizenegyedik alkalommal rendezték meg a RobonAUT versenyt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. A rendezvényen évről-évre nagyobb szerepet kap a mesterséges intelligencia, a modellautóknak emberi beavatkozás nélkül, a lehető legrövidebb idő alatt kell teljesíteniük egy akadálypályát és egy gyorsasági versenyfutamot.

„Jó mérnököket csak úgy lehet képezni, ha lehetőséget teremtünk számukra a gyakorlatra is. Külön előny, amikor ez játékosan valósulhat meg. Rendezvényünk mindezeknek megfelel” – összegezte a bme.hu számára a közelmúltban a Műegyetemen tartott robotautó versenyről Tevesz Gábor, a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar (VIK) Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékének egyetemi docense, az egyik főszervező. Elmondta, a végzés előtt álló hallgatók számára ez a VIK egyik legnagyobb szakmai kihívása, és a program sikerét jelzi, hogy már most sok diák a következő felől érdeklődik. „Sikerült megszervezni úgy ezt az eseményt, hogy a fiataloknak, az oktatóknak és a vendégeknek egyaránt vonzó legyen. Ugyanakkor figyelünk a közönség kezdetek óta módosuló korösszetételére is: egyre több a gyermek. Ezért önként és boldogan vállalt küldetésünk a program révén a mérnöki és természettudományos pálya népszerűsítése. Ha egy ilyen megmérettetésről egy kisiskolás hazamegy, arról fog ábrándozni, milyen robotot építsen magának” – jegyezte meg, hozzátéve, évről évre folyamatosan változtatják a versenypályát, újabb és újabb kihívást állítva az indulók elé. Mint fogalmazott, „elmentünk abba az irányba, ami „dörömböl az ajtónkon” : az autóknak egyre intelligensebben kell tájékozódniuk, helymeghatározást végezniük. A mesterséges intelligencia használatát igénylő tudás felerősödött, és ez alól a RobonAUT sem kivétel”.

A műegyetemi kihívás lényege, hogy a versengő csapatoknak úgy kell átalakítaniuk egy eredetileg távirányításos modellautót, hogy az képes legyen emberi beavatkozás nélkül, a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteni egy akadálypályát és egy gyorsasági versenyfutamot. Az út elrendezését nem, de az alkotóelemeit ismerik a résztvevők. A viadal alatt tilos bármilyen kommunikáció a robot és a külvilág között. A nézők a járművekre szerelt kamera segítségével a nagyméretű kijelzőfalon és az interneten valós időben követhetik az eseményeket.

A csapatok junior (először versenyző) és senior („visszatérő” versenyző) kategóriában indulhattak.

Az eddigi 11 megmérettetésen 154 csapat 438 mérnökhallgatója vett részt, nagyságrendileg 85 ezer munkaórát szánva a feladatok teljesítésére.

forrás:bme.hu

Címkék: 
LEGFRISSEBB
OLVASTA?
×

Klímavédelem – Klímatudatosság  

Újbuda Klímastratégiája 2030-ra egy klímatudatos módon fejlődő kerület jövőképét vetíti előre, ahol egészséges környezetben, az épített és természeti értékeket megőrizve, fenntartható módon fejlődve, az energiafelhasználás hatékonyságát növelve, valamint az üvegházhatású gázok kibocsátását csökkentve élünk.

LAKOSSÁGI FELHÍVÁS az erdő- és szabadtéri tüzek megelőzésére  

Az enyhébb tavaszi időjárás beköszöntével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tűzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és a tűzmegelőzés alapvető szabályaival.