Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 19. péntek, Emma

Kampány a 60+Program népszerűsítésére

Újbuda   |   2015, március 5 - 15:48
Nyomtatóbarát változatSend by email

Speciális szemkamerás vizsgálatban vesznek részt a 60+ program önkéntesei a Bölcső utcai Programközpontban, hogy kiderüljön mennyire hatékony az önkormányzat honlapjának 60+-os aloldala. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem hallgatói kommunikációs kampánytervet készítenek a 60+-os programok népszerűsítésére.

Különleges együttműködés jött létre az önkormányzat és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) között az uniós finanszírozású „Európa a Polgárokért” program keretén belül, melynek célja, hogy a Közigazgatási mesterképzésre járó hallgatók gyakorlatot szerezzenek. A tervek szerint a kurzus hallgatói minden évben az önkormányzat által megadott témában végeznek kutatást, melynek eredményeit felhasználva összeállítanak egy integrált kommunikációs kampányt.

- Az önkormányzat gyakorlati terepet nyújt a hallgatóknak a Közszolgálati Kommunikációmenedzsment kurzuson belül, ők pedig kipróbálhatják mit jelent a lakossági kapcsolatok irányítása, a lakossági kommunikáció megtervezése, megszervezése – mondta Jenei Ágnes az NKE egyetemi docense. Ebben a szemeszterben az önkormányzat kérésére a kampány elsődleges célja a 60+ programok népszerűsítése, melynek érdekében a kurzus hallgatói először kérdőíveznek, ezt arra dolgoznak ki tervet, hogyan lehetne a kerület időseit az eddigieknél hatékonyabban megszólítani. - Az üzleti világban egyre jobb és egyre felhasználóbarátabb weboldalak készülnek – mondta Herendy Csilla az NKE kutatója, egyetemi oktatója, aki szerint ezekhez könnyű hozzászokni, ugyanakkor úgy véli hatalmas kihívás a közigazgatási szféra számára ezt a tempót tartani. Emiatt kezdték vizsgálni az önkormányzat 60+ aloldalát, hogy az mennyire felel meg a célcsoport számára, megtalálják-e, amit keresnek, illetve tudják-e az ikonokat értelmezni? Speciális szemkamerás vizsgálat segítségével mérik fel a fogyasztói/felhasználói szokásokat. - Két apró infra kamerával figyeljük az alany szemmozgását, figyelik, hogy mit és mennyi ideig néz egy honlapon - magyarázta Limbacher Tivadar az Atreo Research kutatás vezetője az úgy nevezett eye-tracking menetét. Hozzátette: olyan feladatokat adnak, hogy találja meg a legközelebbi ügyfélszolgálat elérhetőségét és megvizsgálják, hol keresik azt az emberek. Úgy véli, ha mindenki a képernyő jobb felső sarkában keresi, de balra alul található, akkor egyértelmű a konklúzió, át kell helyezni.

A kampány másodlagos célja, hogy az önkormányzat egy-egy rendezvényéről az országos média is beszámoljon, hosszú távú célja pedig a közvélemény úgynevezett érzékenyítése a 60+ korosztállyal kapcsolatban.

H.L.

Címkék: