Az előterjesztés indoklása szerint a szerződés hatályba lépése óta több mint tizenhárom év telt el anélkül, hogy az érdemi kivitelezési munkák megkezdődtek volna; a beruházás eredeti műszaki tartalmától való eltérés miatt a szerződésben foglaltak teljesítése már nem is lehetséges. Mindezekre, valamint a jogszabályi környezet lényeges megváltozására és a szerződés gazdasági egyensúlyának felbomlására tekintettel a Fővárosi Önkormányzatnak a továbbiakban nem áll érdekében a szerződés fenntartása.
Karácsony Gergely főpolgármester a közgyűlésen kifejtette: a siklóprojektben a fővárost rengeteg környezeti kockázat érinti, és az eltelt idő alatt hozott módosításokkal a látványberuházás csak tovább terhelné a Gellért-hegyet, miközben nem váltaná ki a turistabuszokat.
A sikló megépítésére létrehozott Gellérthegyi Sikló Kft. 75 százalékban a magánbefektetők alkotta Sikló-Beruházó társaság, 25 százalékban pedig a főváros tulajdonában lévő Budapesti Közlekedési Központ kezében van.
Uniós források segítségével végrehajtandó zöld beruházások ügyében is döntött a közgyűlés. A pályázati részvétel érdekében saját forrásokat csoportosítottak át kilenc, közparkok és zöldfelületek fejlesztésével kapcsolatos projekt előkészítésére – számolt be a Népszava. Idén 203 milliót fordítanak tervezésre és csaknem hétmilliót kivitelezésre, ezen belül megtervezik a Bartók Béla úti fapótlást is. Az érintett projektek között van még többek között az Óbudai-sziget játszóterének felújítása, a Vérmező megújítása, a Gellért-hegyi Nelson Mandela land art emlékpark megépítése.